Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[ROZWIĄZANE] Poprawne używanie if()


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 d0naciak

    Godlike

  • Power User

Reputacja: 1 029
Hero

  • Postów:2 414
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Dawid
  • Lokalizacja:Kotlarka
Offline

Napisano 10.08.2013 19:29

new x = 2, y = 2, z = 1;
if(x && (x == 2 || y == 1))

Czy to co podałem wyżej to coś podobnego do tego?:

new x = 2, y = 2, z = 1;
if(x)
   if(x == 2 || y ==1)

 

Moje pytanie takie: Czy najpierw sprawdzane są warunki w nawiasach i że tak powiem pierw z nich wyciągany jest wniosek (waunek udał się czy warunek nie udał się) ?

 

Powiedzmy że silnik działał by tak

new x = 2, y = 2, z = 1; //tworze zmienne
if(x && (x == 2 || y == 1)) //sprawdzam warunek
if(x && warunek udał się) //sprawdzilem warunek w nawiasie
if(warunek udał się && warunek udał się) //sprawdzam caly warunek na koncu
//przechodzę do rzeczy które mają być wykonane, jeżeli warunek przeszedł

 


  • +
  • -
  • 0

#2 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 985
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 10.08.2013 21:28

Warunki są sprawdzane od lewej do prawej

 

Jeżeli napotykane są nawiasy to po prostu jest on obliczany od lewej do prawej tylko to czy nawias "zwróci" wartość true/false zależy od warunków w nim i tak dalej jeżeli są w nim kolejne nawiasy to tak samo ( łopatologicznym językiem )

 

to co opiasałeś nie ma sensu


Użytkownik DarkGL edytował ten post 10.08.2013 21:29

  • +
  • -
  • 1

#3 d0naciak

    Godlike

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 1 029
Hero

  • Postów:2 414
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Dawid
  • Lokalizacja:Kotlarka
Offline

Napisano 10.08.2013 21:38

Tak, może opis nie ma sensu, pisałem go tak na oko, żeby lepiej wytłumaczyć główny mój problem.

Ale skoro już mowa o głównym pytaniu, to dobrze rozumuje?

 

new x = 2, y = 2, z = 1;
if(x && (x == 2 || y == 1))

Czy to co podałem wyżej to coś podobnego do tego?:

new x = 2, y = 2, z = 1;
if(x)
   if(x == 2 || y ==1)

 

 


  • +
  • -
  • 0

#4 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 985
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 10.08.2013 21:42

Czy to co podałem wyżej to coś podobnego do tego?:

 

Tak


  • +
  • -
  • 1

#5 d0naciak

    Godlike

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 1 029
Hero

  • Postów:2 414
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Dawid
  • Lokalizacja:Kotlarka
Offline

Napisano 10.08.2013 21:54

Właśnie chodziło mi o to, czy ten warunek działa tak jak sądzę, a raczej ten typ warunku, a dokładniej jakie te nawiasy mają znaczenie.

Do zamknięcia.


  • +
  • -
  • 0

#6 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 11.08.2013 08:24

Wiadomość wygenerowana automatycznie


Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Powód: Pomoc udzielona

Jeśli się z tym nie zgadzasz, report.png raportuj ten post, a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.


Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych