Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[ROZWIĄZANE] oszczędnośc przy for


Najlepsza odpowiedź DarkGL, 31.07.2013 08:34

Narzut czasowy jest tutaj tak minimalinie różny że nie warto zastanawiać się nad takimi przypadkami

Pomijam fakt że i tak w drugiej pętli musisz sprawdzać czy gracze żyją etc. więc brak większej różnicy

 

( a zamiast hardcoded 32 możesz pobrać ilość slotów serwera w plugin_init i posługiwać się tą wartością )

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rivit

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 31.07.2013 08:17

Wiam.

Mam pytanie dotyczące funkcji for

 

for (new i, i<32, i++)
// dalej

 

pętla obraca się 32 razy

ale jak dam get_players

 

new Players[32], Num;
get_players(Players, Num)
for (new i, i<Num, i++)
// dalej

 

to co jest oszczędniejsze?

obrót pętli 32 razy

czy

obrót pętli tyle razy ile jest graczy, ale zapisanie ich do tablicy?

 

Który wariant lepszy?


  • +
  • -
  • 0

#2 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 553
Godlike

  • Postów:11 976
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 31.07.2013 08:34   Najlepsza odpowiedź

Narzut czasowy jest tutaj tak minimalinie różny że nie warto zastanawiać się nad takimi przypadkami

Pomijam fakt że i tak w drugiej pętli musisz sprawdzać czy gracze żyją etc. więc brak większej różnicy

 

( a zamiast hardcoded 32 możesz pobrać ilość slotów serwera w plugin_init i posługiwać się tą wartością )


  • +
  • -
  • 0

#3 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 31.07.2013 08:43

( a zamiast hardcoded 32 możesz pobrać ilość slotów serwera w plugin_init i posługiwać się tą wartością )

 

 

jak pobrac w plugin_init()? get_server_slots xD???


  • +
  • -
  • 0

#4 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 553
Godlike

  • Postów:11 976
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 31.07.2013 08:45

http://amxx.pl/dokum.../get-maxplayers
  • +
  • -
  • 1

#5 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 31.07.2013 08:50

czyli moge to tak?

for (new i, i<get_maxplayers(), i++)
// dalej

 


  • +
  • -
  • 0

#6 szelbi

    Hero

  • Power User

Reputacja: 373
Wszechpomocny

  • Postów:1 032
  • Steam:steam
  • Imię:Norbert
  • Lokalizacja:Częstochowa
Offline

Napisano 31.07.2013 09:06

 

czyli moge to tak?

for (new i, i<get_maxplayers(), i++)
// dalej

Tak, możesz.


  • +
  • -
  • 1




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych