Jump to content

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Posted Image Posted Image

Guest Message by DevFuse
 

Photo

[ROZWIĄZANE] Zmienne w funkcjach a pamięć RAM serwera.


Best Answer K!113r , 04.06.2013 17:10

Jest tworzona raz, po zakończeniu działania funkcji zamraża swoją wartość, przy kolejnym wywołaniu funkcji odmraża się jej wartość, słowem raz utworzona żyje sobie dalej po zakończeniu działania funkcji, więc lepiej jej użyć w np. prethinku, zamiast kilkadziesiąt razy na sekunde tworzyć zmienną lepiej ją zrobić raz. Odp. "Tak"

Go to the full post


  • This topic is locked This topic is locked
4 replies to this topic

#1 Czaso Umilacz

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 38
Życzliwy

  • Postów:152
  • Imię:Olek
  • Lokalizacja:Leszno
Offline

Posted 03.06.2013 21:29

Witam,

nigdy się nad tym nie zastanawiałem ale naszło mnie pytanie, deklarując zmienną w funkcji np:

public Funkcja(){
	new zmienna[1024];
		
	return PLUGIN_CONTINUE;
}

I teraz pytanie, kiedy zmienna będzie ładowana do pamięci RAM serwera?


Edited by Czaso Umilacz, 03.06.2013 21:30.

  • +
  • -
  • 0

#2 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1,869
Godlike

  • Postów:3,066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Posted 03.06.2013 23:29

Przy każdym wywołaniu funkcji będzie ona tworzona na stosie... Co jest bardzo złe w przypadku tak dużej tablicy. Przy deklaracji jako static będzie ona tworzona na początku każdej mapy.


  • +
  • -
  • 1

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#3 Czaso Umilacz

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 38
Życzliwy

  • Postów:152
  • Imię:Olek
  • Lokalizacja:Leszno
Offline

Posted 04.06.2013 16:53

Czyli zmienna "new" jest tworzona co wywołanie funkcji, natomiast static jest raz zrzucana do pamięci?


  • +
  • -
  • 0

#4 K!113r

    Teraz to chyba Sławek kek

  • Power User

Reputacja: 387
Wszechpomocny

  • Postów:868
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Piotrków Tryb.
Offline

Posted 04.06.2013 17:10   Best Answer

Jest tworzona raz, po zakończeniu działania funkcji zamraża swoją wartość, przy kolejnym wywołaniu funkcji odmraża się jej wartość, słowem raz utworzona żyje sobie dalej po zakończeniu działania funkcji, więc lepiej jej użyć w np. prethinku, zamiast kilkadziesiąt razy na sekunde tworzyć zmienną lepiej ją zrobić raz. Odp. "Tak"


  • +
  • -
  • 1

DarkGL to mój autorytet.

skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować


#5 Czaso Umilacz

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 38
Życzliwy

  • Postów:152
  • Imię:Olek
  • Lokalizacja:Leszno
Offline

Posted 04.06.2013 17:15

Dzięki, czas się zabawiać staticem, moja nowa obsesja w funkcjach :D


  • +
  • -
  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users