Ostatnio zastanawiam się nad optymalizacją swojego coda i nasunęło mi się parę pytań.
1. Czy są jakieś eventy, forwardy, które żrą strasznie cpu albo po prostu nie opłaca się ich używać właśnie z tego powodu?
2. Czy używanie warunków mocno obciąża CPU? Na przykład 20 ifów w evencie HAM_TakeDamage czy w evencie spawnu od hamsandwich?
3. Czy są jakieś metody by uniknąć używania warunków prócz switch?
4. Jeżeli mam 11 include'ów w moim modzie, ale np. od trzech z nich używam tylko po 2-3 komendy, to czy to ma wpływ na działanie serwera? Czy kompilator już to jakoś optymalizuje i bierze tylko to co potrzebne.
5. Co jest bardziej optymalne, tworzenie dwóch zmiennych np. new gracze[33][2] oraz new gracze2[33][2] czy może wzięcie to w jedną zmienna gracze[33][4]. Czy między tym sposobem a tym jest jakaś wielka różnica w wydajności serwera?
6. Czy dużą różnicą dla serwera jest jeśli określę wielkość tablicy? Bo przykładowo mam teraz informacje_przedmiotu_gracza[][], lepiej określić wielkość?
7. Jeżeli tworzę 5 zmiennych to czy jest róznica jest zrobie to tak: new zmienna1,zmienna2,zmienna3,zmienna4,zmienna5; niż jak zrobiłbym new zmienna1; new zmienna2; new zmienna3; new zmienna4; new zmienna5; ?
Za wszelkie sensowne i pomagające odpowiedzi już z góry dziękuję
Użytkownik sebuli edytował ten post 10.02.2013 20:40