Zdarza się , że grjąc na innych serwerach pobierzemy mapkę niestandardową . Kiedy zginiemy przypadkowo albo celowo możemy trafić na coś takiego :
http://imageshack.us/photo/my-images/266/sc1v.jpg/ .
Dla tych , co po ukończeniu gry chcą się tego pozbyć ,krótka instrukcja.
Rozdział I "Zbieranie potrzebnych informacji na temat mapy"
1.Uruchom Cs i ustaw rozdzielczość na 1024x768.
2.W konsoli wpisz komendę
sv_cheats 1Następnie wpisz komendę:
map nazwa_mapy[CODE] 3.Po wczytaniu się mapy do konsoli wpisz komendę: [CODE]dev_overviews 2[/CODE] Jeżeli dotąd dobrze robiłeś powinineś widzieć teraz cała mapę "z lotu ptaka". 4.Zrób najzwyklejszy "Print screen" i wklej go do paint'a , bąź innego edytora graficznego. 5.Zapisz ten ss jako mapa bitowa. 6.Teraz do konsoli wpisz komendę : [CODE]dev_overviews 1[/CODE] 7.Teraz zaraz po tym jak wyświetli Ci dużo napisów konsola wpisz [CODE]dev_overviews 0[/CODE] 8.Zawartość jednej z linijki skopiuj sobie do notatnika. Przykładowa linijka , którą musisz mieć. [CODE] Overview: Zoom 1.66, Map Origin (752.00, -672.00, 272.00), Z Min 545.00, Z Max -1.00, Rotated 1 [/CODE] Rozdział II "Tworzenie plików dla mapy" 1.Otwórz notatnik. W notaniku wypełnij wzór , który podam Ci poniżej i zapisz tak jak nazywa się mapa ,dla której to robisz. [CODE] // nazwa mapy // Overview: Zoom 1.66, Map Origin (752.00, -672.00, 272.00), Z Min 545.00, Z Max -1.00, Rotated 1 global { Zoom 1.66 ORIGIN 752.00, -672.00, 272.00 ROTATED 1 } layer { IMAGE "overviews/nazw-mapy.bmp" HEIGHT -360 }To co musisz podstawić:
Zoom - to co masz obok z konsoli przy nazwie zoom (tutaj to będzie Zoom 1.66)
Origin - wstawiasz tutaj swoje wartości z ()
Rotated - 1/0 ( jest to warunek , czy mapa ma się obracać, czy nie)
Image - ścieżka do pliku naszego screena, który wykonałeś wcześniej. Nie polecam jej zmieniać.
Height - jest to wysokość z której został wykoanany screen ( wartość -1.00 )
Zapisz ten plik jak nazwa_mapy.txt
Dodatkowo ten screen, który zrobiłeś w formacie .bmp też nazwij tak jak nazwa mapy.
** Radary **
Radary korzystają z plików .tga najczęściej - dlatego też warto też przkonwertować plik .bmp do .tga .
Wszystkie powyższe pliki wrzucamy do cstrike/overwviews . Jeżeli nie ma tego katalogu zaleca się go utworzenie.
Rozdział III"Opis działania komend"
sv_cheats - umożliwa używanie normalnie niedozwolnych kodów w silniku HL
dev_overviews 0/1/2 - umożliwia podgląd mapy dla mapy ( 0 - wyłacza / 1 - opis parametrów / 2 - widok z "lotu ptaka")
map nazwa_mapy - wczytuje mapę bez takich możliwości jak kupowanie broni itp. Przymieszczamy się wtedy po mapie normalnie, bez broni. Śmierć powoduje wtedy ponowne załadowanie się mapy.