Pierwszą funkcją, jaka się wykonuje, jest
plugin_init()
W tej funkcji wykonujesz podstawowe czynności, t.j. zarejestrowanie pluginu, dodanie nasłuchiwaczy (np. nasłuchiwaczy śmierci)
etc.
Pomijając niedomknięty nawias w
set_hudmessage, nie możesz wykonać tych funkcji związanych w HUDzie w głównym ciele funkcji.
Tym bardziej, pierwszy parametr funkcji
show_hudmessage (id) wskazuje na konkretną osobę, a plugin nie wie, komu tę wiadomość wyświetlić (kim jest id)
Tak samo, jak nie wie, kiedy tę wiadomość wyświetlić.
Weźmy sobie na początek prosty przykład:
#include <amxmodx>
#include <amxmisc>
#include <fun>
#include <cstrike>
#define PLUGIN "New Plug-In"
#define VERSION "1.0"
#define AUTHOR "vBullet."
public plugin_init() {
register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)
register_logevent("logevent_round_end", 2, "1=Round_End")
}
public logevent_round_end(){
set_hudmessage(255, 0, 0, -1.0, 0.01);
show_hudmessage(0, "Koniec rundy");
}
W
plugin_init (odpowiednik main() dla wielu języków programowania) zarejestrujemy zdarzenie, jakim jest koniec rundy.
W przypadku wystąpienia tego zdarzenia, wykonamy funkcję
logevent_round_end(), którą definiujemy osobno.
Funkcja ta wyświetli wiadomość "Koniec rundy" do wszystkich graczy na serwerze (parametr pierwszy równy 0 wysyła wiadomość do wszystkich).
Polecam Ci zapoznać się z kilkoma podstawowymi tutorialami i na ich podstawie napisać parę prostych pluginów.