Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

pev_v_angle czyli zmieniamy kierunek patrzenia gracza


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 KariiO

    Super Hero

  • Power User

Reputacja: 396
Wszechpomocny

  • Postów:1 133
  • GG:
  • Imię:Korneliusz
  • Lokalizacja:Cieszyn
Offline

Napisano 28.02.2012 19:48

Witam, dziś chciałbym pokazać wam jak obsługiwać się pev_v_angle czyli pobieraniem/edycją 2 wymiarów(3 jest na 0 ciągle Oo) gracza tam gdzie aktualnie patrzy.

Jak pobrać ?
new Angles[3];
	pev(id,pev_v_angle,Angles)

Agnles[0] "oznacza" górę i dół.
Dół to wartość na plusie.
Góra to wartość na minusie.

Angles[1] "oznacza" prawo i lewo.
Prawa to wartość na minusie.
Lewa to wartość na plusie.


Jeżeli chcemy np. ustawić kamerę gracza żeby patrzył maksymalnie w górę to działamy tak:
	new Angles[3];
	pev(id,pev_v_angle,Angles)

	Angles[0]=-88
	set_pev(id,pev_v_angle,Angles)
Zapytacie dlaczego 88 stopni ? Testowałem i tyle wyświetlało max po skierowaniu kamery w górę, zapewne może być 90 ale tego nie potwierdzam i nie wiem co się stanie jeżeli tyle damy.

Jeżeli chcemy np. ustawić kamerę gracza żeby skręciła o 90 stopni w prawo to działamy tak:
	new Angles[3];
	pev(id,pev_v_angle,Angles)

	Angles[1]=-90
	set_pev(id,pev_v_angle,Angles)

  • +
  • -
  • 3

#2 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 980
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 28.02.2012 20:29

gracza tam gdzie aktualnie patrzy.

to raczej jest jakiś określony punkt a angles to kąty pod jakimi patrzy gracz są dwa bo po co więcej tyle wystarczy do wyrażenia wszystkich pozycji :P jest też pev_angles nie opisałeś funkcji angle_vector i vector_to_angle
  • +
  • -
  • 0

#3 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 28.02.2012 20:34

fajnie ze opisales cos co jest w dokumentacji ale zamiast robic na raty kilka poradników to zrób jeden o vectorach gdzie opiszesz wiekszosc przydatnych + jakies przyklady troche teorii no i cos z xs'a bedzie sie wygodniej czytac jak bedzie wszystko w 1 miejscu
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#4 Fili:P

    Godlike

  • Power User

Reputacja: 754
Guru

  • Postów:1 679
  • Imię:Darek
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 29.02.2012 13:46

Eksperymentowales z tym 3 wymiarem ([2]), powiedz cos czy on cos zmienia itp. podejrzewam ze to zoom
  • +
  • -
  • 0

#5 KariiO

    Super Hero

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 396
Wszechpomocny

  • Postów:1 133
  • GG:
  • Imię:Korneliusz
  • Lokalizacja:Cieszyn
Offline

Napisano 29.02.2012 14:10

gracza tam gdzie aktualnie patrzy.

to raczej jest jakiś określony punkt a angles to kąty pod jakimi patrzy gracz są dwa bo po co więcej tyle wystarczy do wyrażenia wszystkich pozycji :P jest też pev_angles nie opisałeś funkcji angle_vector i vector_to_angle

Eksperymentowales z tym 3 wymiarem ([2]), powiedz cos czy on cos zmienia itp. podejrzewam ze to zoom

Nie trzeba trzeciego :)
  • +
  • -
  • 0

#6 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 02.03.2012 18:36

dodalbym ze góra dół max wartosc to -90,90 a wartosci prawa lewa to -180,180
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#7 zryty

    Życzliwy

  • Użytkownik

Reputacja: 2
Nowy

  • Postów:24
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 05.03.2012 20:52

A 3 parametr zawsze ma 0 - cudowałem i inne wartości ustawiałem, ale nic się nie zmieniało.
  • +
  • -
  • 0

#8 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 06.03.2012 15:22

A 3 parametr zawsze ma 0 - cudowałem i inne wartości ustawiałem, ale nic się nie zmieniało.


to raczej jest jakiś określony punkt a angles to kąty pod jakimi patrzy gracz są dwa bo po co więcej tyle wystarczy do wyrażenia wszystkich pozycji


  • +
  • -
  • 1
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych