Mam do was kilka pytań dotyczących C++, ponieważ podczas czytania książki "C++ dla każdego" nie zrozumiałem wszystkich rzeczy
1. Typy zmiennych:
int (16bit) przechowuje od -32 768 do 32 767
int (32bit) przechowuje od -2 147 483 648 do 2 147 483 647
Teraz pytanko jeżeli w pluginie jest int coś, to ma to 16bit czy 32bit? Jak zadeklarować że int wynosi np 32 a nie 16? Jak jest domyślnie, 16 czy 32 ; d?
2. Tworzenie aliasów za pomocą typedef
Przykład:
typedef unsinged short int USHORT
czy zadziała takie coś?
typedef long int int
Ponieważ jest już samo int, czy da radę żeby w pluginie w ten sposób podmieniało wszystkie int na long int?
Czy jest różnica pomiędzy
typedef long int int
a
typedef long int INT
Z tego co wyczytałem to c++ inaczej traktuje wielkość liter, czyli z dużym INT powinno zadziałać.
3. Stałe
Stałe nie mogą być zmienne podczas działania programu, natomiast gdyby to wyglądało tak:
#define przykladowa_stala = cos_co_sie_zmienia_podczas_dzialania_programu // ?
Czy jeżeli zamiast (przykład z książki):
const unsigned short int studendsPerClass = 15;
Dałbym
const studensPerClass = 15;
To zadziałałoby ?
Czy lepiej używać #define czy const? Podobno define jest przestarzałe i powinno się używać const, jednak w wielu pluginach widzę define.
No to na tyle ; D Dla niektórych moje pytania mogą się wydawać śmieszne