Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

jak zabezpieczyć coś w .sma?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 xyz?

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 14
Początkujący

  • Postów:223
  • Imię:lukasz
  • Lokalizacja:polska
Offline

Napisano 26.06.2011 20:57

SIemka, chciałbym zrobić coś takiego że napisze coś w .sma ale że będzie to zabezpieczone przed usunięciem a jak tak sie nieda to jak zrobić żeby to co ja napisze zamienło się na jakieś dziwne znaki itp:)
  • +
  • -
  • 0

#2 Drzanas

    Godlike

  • Power User

Reputacja: 329
Wszechpomocny

  • Postów:1 283
  • Steam:steam
  • Imię:Piotrek
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 26.06.2011 21:02

Możesz dodać w sma że plugin będzie działał na danym IP tylko przekompilować i wrzucić na serwer samo amxx a .sma mieć gdzieś u siebie.
stock is_allowed_server - AMXX.pl: Support AMX Mod X
Plugin - tylko na danym ip dziala - AMXX.pl: Support AMX Mod X
  • +
  • -
  • 0

graphic.png


#3 xyz?

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 14
Początkujący

  • Postów:223
  • Imię:lukasz
  • Lokalizacja:polska
Offline

Napisano 26.06.2011 22:11

dzięki za to:)

a da się inaczej? dokladnie tak:

np: żeby dany plugin działał osoba która chce go używać musi kupić/poprosić osobę za plugina odpowiedzialnego żeby on dodał ip serwera na lktórym bedzie działał plugin ale nie w sma ze bedzie dodawał itp tylko w sql jakoś/lub inaczej.
  • +
  • -
  • 1

#4 Knopers

    Nie patrz tak na mnie !

  • Przyjaciel

Reputacja: 588
Wszechwiedzący

  • Postów:2 013
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Cz-wa
Offline

Napisano 27.06.2011 08:01

No to musisz zrobić łączenie z bazą i zapytania wysyłać, ala najlepiej jak stworzysz usera tylko z prawami odczytu z danej tabeli bo hasło można łatwo odczytać nawet z samego pliku .amxx .
  • +
  • -
  • 0

#5 Adminek AMXX.PL

    Admin :)

  • Bot

Reputacja: 156
Profesjonalista

  • Postów:7 489
  • Lokalizacja:AMXX.PL
Offline

Napisano 27.06.2011 08:02

Automatyczna wiadomość


Ten temat został przeniesiony z forum:
AMX Mod X -> Pytania
do
Scripting -> Pytania


#6 Rafal_94

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 45
Pomocny

  • Postów:383
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Woźniki
Offline

Napisano 27.06.2011 08:13

to bez sensu trochę, jak sie ma sma to potem ten fragment można usunąć co łączy się z bazą a bez sma na dobrych forach opublikować pluginu nie możesz
moim zdaniem tępy pomysł bo im więcej baz danych tym większe obciążenie

może jak ci zależy sprzedawaj plugin jeśli będzie dobry i daj wersje gościowi tylko AMXX i ustawioną pod niego
  • +
  • -
  • 0

#7 Dwdov

    Profesjonalista

  • Zbanowany

Reputacja: 59
Pomocny

  • Postów:172
  • Imię:Dawid
  • Lokalizacja:Jawor
Offline

Napisano 29.06.2011 20:51

Zawsze możesz dodać sobie w sma admina i dorobić tam komendy do zablokowania pluginu :P

Nie pomagam na PW, tylko na forum.


#8 diggs

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 28
Życzliwy

  • Postów:229
  • Lokalizacja:Internet
Offline

Napisano 04.07.2011 15:30

Czyli jeśli tylko ja bym posiadał sma w jakimś sejfie nie do zdobycia chyba że czołgiem i udostępniał tylko amxx który łączy się z bazą danych na użytkowniku który może tylko odczytać dane z tabeli, to czy takiego zabezpiecznia nie będzie dało się obejść?
Czy może istnieje jakiś sposób wycięcia jakiegoś fragmentu pluginu z pliku amxx tak by usunąć to zabezpieczanie pomimo że plugin jest skompilowany. Przecież istnieją różnego rodzaju programy które w lepszym bądź gorszym stopniu przeprowadzają "kompilacje wsteczną" z możliwością późniejszej kompilacji.

Użytkownik diggs edytował ten post 04.07.2011 15:32

  • +
  • -
  • 0

cFun.pl BaseBuilderPro v6.5.8 Tirant edit by diggs
IP: 80.82.16.66:27034
b_350_20_D91408_470002_FFFFFA_000000.png

cFun.pl Only AWP - 1000 FPS [SkinsMod]
IP: 80.72.42.113:27015
b_350_20_F8D241_B69427_0F100D_000000.png


#9 Knopers

    Nie patrz tak na mnie !

  • Przyjaciel

Reputacja: 588
Wszechwiedzący

  • Postów:2 013
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Cz-wa
Offline

Napisano 04.07.2011 16:48

Do amxx'a nie istnieją dekompilatory, a jedyni psełdo disassemblery, ale tak czy inaczej da się wyciągnąć hasło z pliku amxx.
  • +
  • -
  • 0

#10 diggs

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 28
Życzliwy

  • Postów:229
  • Lokalizacja:Internet
Offline

Napisano 04.07.2011 17:49

OK. Da się wyciągnąć hasło ale czy da się je podmienić? Bo przecież to że ktoś pozna hasło i login do bazy danych i jeszcze jej adres to nie koniec świata jeśli dobrze zabezpieczy się serwer baz danych. Jedno z takich zabezpieczeń to po prostu ograniczenie userowi praw do minimum, a drugie to zezwolenie na łącznie się z bazą za pomocą usera tylko z konkretnego adresu ip. Idąc tokiem myślenia tworzenia komercyjnych pluginów, chcąc je zabezpieczyć w taki sposób chyba jest to możliwe, wystarczy że zrobimy coś w rodzaju rejestracji pluginu podczas której użytkownik musi podać adres ip i port serwera na którym chce uruchomić plugin. Takie dane były by zapisane do bazy danych i ewentualnie zwrócony jakiś kod czy też numer który użytkownik musi podać za pomocą cvara do pluginu i za pomocą tego klucza identyfikacyjnego sprawdzane są dane z bazą danych, a dodatkowo jeśli gracz nie może uzyskać połączenia z bazą danych ze względu na brak uprawnień plugin mógłby wyłączać serwer. Sprawa może się skomplikować jeśli serwer baz danych zostanie wyłączony bądź ulegnie awarii, ale jeśli ktoś zadaje sobie tyle trudu aby zabezpieczyć plugin to i z takiej sytuacji znajdzie wyjście.

Czy mam racje w tym co pisze, czy po prostu jeszcze czegoś nie rozumiem związanego z zabezpieczeniem pluginu, pytam teraz od strony pawna/amx'a czy moje założenia są słuszne.

Dodano 08 lipiec 2011 - 22:32:
Pragę odświeżyć temat, i zgłębić to zagadnienie.
  • +
  • -
  • 0

cFun.pl BaseBuilderPro v6.5.8 Tirant edit by diggs
IP: 80.82.16.66:27034
b_350_20_D91408_470002_FFFFFA_000000.png

cFun.pl Only AWP - 1000 FPS [SkinsMod]
IP: 80.72.42.113:27015
b_350_20_F8D241_B69427_0F100D_000000.png





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych