Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Funkcja oślepiająca


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Harsay

    Harsayus pospolitus

  • Użytkownik

Reputacja: 88
Zaawansowany

  • Postów:274
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Bydgoszcz
Offline

Napisano 02.07.2011 13:59

Witam.

Mam taki kod:
public oslep(id) {
	message_begin(MSG_ONE,gMsgScreenFade,{0,0,0},id) 
	write_short( 1<<15 ) // nie wiem
	write_short( 1<<10 ) // nie wiem
	write_short( 1<<12 ) // nie wiem
	write_byte( 255 ) // R
	write_byte( 255 ) // G
	write_byte( 255 ) // B
	write_byte( 255 ) // Alpha (przeroczystość?)
	message_end()
}

Imituje on działanie flesza i oślepia na około 1,5 sekundy.

I teraz może mi ktoś wytłumaczyć każdy write_short i write_byte?

Z góry dziękuję. Wynagradzam +

@edit
Chciałem głównie przedłużyć działanie oślepienia.

Użytkownik Harsay edytował ten post 02.07.2011 14:30

  • +
  • -
  • 0

#2 Goliath

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 237
Godlike

  • Postów:2 334
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Maciej
  • Lokalizacja:Mońki
Offline

Napisano 02.07.2011 14:41

Tu masz wszystko: Half-Life 1 Game Events - AlliedModders Wiki
  • +
  • -
  • 1

#3 Harsay

    Harsayus pospolitus

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 88
Zaawansowany

  • Postów:274
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Bydgoszcz
Offline

Napisano 02.07.2011 16:11

Jeżeli 1<<12 jest równe 1 sekundzie to co wpisać aby trwało 30 sekund?
1<<360?

Kombinuję z tym od ponad 2 godzin i jestem w kropce.
  • +
  • -
  • 0

#4 Goliath

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 237
Godlike

  • Postów:2 334
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Maciej
  • Lokalizacja:Mońki
Offline

Napisano 02.07.2011 16:23

1<<12 to w normalnym zapisie 4096, więc możesz wstawić tam wartość 122880 (4096 * 30) albo 30<<12 (lub po skróceniu 15<<13).
  • +
  • -
  • 1

#5 Harsay

    Harsayus pospolitus

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 88
Zaawansowany

  • Postów:274
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Bydgoszcz
Offline

Napisano 02.07.2011 16:25

No właśnie tak robiłem.
Może to wina kodowania utf-8 :wstyd:
  • +
  • -
  • 0

#6 R3X

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 02.07.2011 16:27

dłuższe oślepienia lepiej zrobić z flagą

FFADE_STAYOUT 0x0004 // ignores the duration, stays faded out until new ScreenFade message received

i po 30 sekundach usunąć ScreenFade przez wysłanie takiego z alfa=0
  • +
  • -
  • 1

#7 Harsay

    Harsayus pospolitus

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 88
Zaawansowany

  • Postów:274
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Bydgoszcz
Offline

Napisano 02.07.2011 16:30

R3X zaraz to wypróbuję.

@edit
Zadziałało.
Dzięki.

Użytkownik Harsay edytował ten post 02.07.2011 16:36

  • +
  • -
  • 0

#8 mierzwi

    Banned

  • Zbanowany

Reputacja: 235
Wszechwidzący

  • Postów:651
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 03.07.2011 13:40

sorry że pytam ale jak chcę użyć tej flagi to w 3 shorcie wpisuję FFADE_STAYOUT i później zdjąć to fade outem ? D:

Użytkownik funfel edytował ten post 03.07.2011 13:41

jeśli masz fejsa i chcesz mi pomóc to wejdź tutaj: Zaproś kumpla by lubił nasz sklep | Facebook

na pewno jakoś C się odwdzięczę!


#9 R3X

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 03.07.2011 14:44

w shorcie wpisujesz 4, bo domyślnie nie ma takiej definicji jak FFADE_STAYOUT
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych