Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Losowanie opcjiOpcja a, b, c = losowa opcja


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Weither

    Nowy

  • Użytkownik

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:6
  • Lokalizacja:NIENAWIDZE REJESTRACJI
Offline

Napisano 25.04.2011 19:19

Witam. Chciałbym zrobić mini programik do losowania, lecz nie liczby, a opcji. Może pokaże to na przykładzie

Zakładam że są opcje

A, B, i C
main()
{
A[id] = 1; //nadaj id
B[id] = 2;
C[id] = 3;

{
int x ; // deklaracja wyniku z losowania
srand( (unsigned)time( NULL ) ); // "wymieszaj"
x =! 0; // nie może wylosować liczby ujemnej(nie ma opcji 0, jest tylko 1-3)
x = rand() % 3; losowa liczba od 1 do 3
return 0;
}
load x // załaduj klasę
}

Chcę aby losowało "klasę"(mam tu na myśli ZP) i chcę aby losowało którą. Ten kod nie jest poprawny, ale mniej więcej przybliża co chcę osiągnąć. Teoretycznie w c++ powinno działać..

..i najprawdopodobniej zrobiłbym tak ów kod, gdyby nie fakt że jest on pracochłonny i nieczytelny. Rozmawiałem z kolegą który stwierdził, że można to zrobić przez Array co mi się osobiście nie widzi(wątpię czy zadziała).

Proszę o propozycje z przykładem(nie programuje długo więc prosiłbym także o dokładne tłumaczenie)

Z góry dziękuje
  • +
  • -
  • 0

#2 Knopers

    Nie patrz tak na mnie !

  • Przyjaciel

Reputacja: 588
Wszechwiedzący

  • Postów:2 013
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Cz-wa
Offline

Napisano 25.04.2011 19:35

jeśli chodzi o amxmodx i pawn'a to jest random_num
  • +
  • -
  • 1

#3 Weither

    Nowy

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:6
  • Lokalizacja:NIENAWIDZE REJESTRACJI
Offline

Napisano 25.04.2011 19:38

A czy mogę nadawać klasom liczby? I czy to się nie będzie za przeproszeniem pieprzyć?
  • +
  • -
  • 0

#4 Knopers

    Nie patrz tak na mnie !

  • Przyjaciel

Reputacja: 588
Wszechwiedzący

  • Postów:2 013
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Cz-wa
Offline

Napisano 25.04.2011 19:43

Jak chcesz to możesz mieć tablicę z klasami np: new klasy[4][10] = {"None", "Klasa1", "Klasa2", "Klasa3"};
a potem losować ją tak : klasa_gracza = klasy[random_num(1, 3)];
  • +
  • -
  • 0

#5 Weither

    Nowy

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:6
  • Lokalizacja:NIENAWIDZE REJESTRACJI
Offline

Napisano 25.04.2011 19:49

mam g_klasa[id], chce walnąć

g_klasa[id] = a
g_klasa2[id] = b

a=1
b=2

a reszte kodu znasz, czy coś takiego wypali?
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych