Host_Error: SV_ParseVoiceData: invalid incoming packetlub
./hlds_run: line 321: 3997 Naruszenie ochrony pamięci $HL_CMDInformacje:
Błędy te istnieją od początku istnienia CS 1.6 (binarki 2738 dla HLDS), są zawarty w każdej następnej wersji serwera HLDS (prawodpoodobnie kolejna wersja będzie już spatchowana przez Valve).
Od tego błędu nie są wolne również serwery only Steam, a póki co Valve milczy w tej sprawie, tak więc instalacja tej poprawki dla serwerów only Steam jest również potrzebna.
Changelog:
2.6
- Nowość: Banowanie na firewallu atakujących IP (opcjonalne) (użycie via iptables) (pliki i instrukcję do włączenia tej opcji wydam na życzenie)
2.5
- Poprawione błędne wykrywanie ataków hlds_***
2.4
- Zabezpieczenie przed atakami hlds_***
2.3
- Dodana opcja logowania ataków do pliku hlshield.log
- Zabezpieczenie przed atakiem hlds_vcrash (exploit SV_ParseVoiceData)
O poprawce:
Poprawka sama w sobie jest bezinwazyjna, nie podmieniamy plików serwerowych, tak więc nie naruszamy prawa.
Chroni ona przed każdym do tej pory wykrytym exploitem, nie potrzebuje do tego żadnych dodatkowych programów typu. Metamod/dproto.
IP atakujących wraz z rodzajem ataku są zapisywane do pliku hlshield.log w głównym katalogu serwera.
UWAGA:
Poprawkę instaluje się bezinwazyjnie, nie są modyfikowane żadne pliki serwerowe, tak więc nie naruszamy licencji Valve.
Poprawka chroni również przed exploitem hlds_*** !
Poprawka ta nie chroni jednak serwera przed exploitem hlds_*** !
Aby uchronić serwer przed atakiem z owego skryptu należy zaktualizować dproto do nowej wersji 0.4.1 - instrukcja i download tutaj
Administratorzy serwerów only Steam będą zmuszeni poczekać na wydanie dla nich osobnego fixa.</span>
Wymagania:
- Serwer oparty na prot. 47 lub 48 (zarówno serwery Nonsteam jak i only Steam)
- Serwer oparty o system Linux ( binarka 4617 )
1) Wypakuj odpowiednią paczkę w głównym katalogu serwera
2) Jeśli punkt pierwszy został pomyślnie wykonany zrestartuj serwer (koniecznie restart, zmiana mapy odpada)
Jak rozpoznać wersję serwera?
Będąc na serwerze wpisz status (lub zdalnie rcon status), powinno Ci się pojawić mniej więcej coś takiego:
hostname: Nazwa serwera version : 48/1.1.2.6/Stdio 4617 secure (10) tcp/ip : 80.54.30.248:27000 map : de_dust2 at: 0 x, 0 y, 0 z players : 0 active (6 max)W tym przypadku wersja serwera to 4617.
Błędy podmiany plików:
1) Jeśli podczas wypakowania paczki natrafisz na niemożność podmiany pliku hlds_run spróbuj go usunąć przed wgraniem paczki.
2) Jeśli powyższy krok udało się wykonać pomyślnie (plik hlds_run z paczki został wgrany na serwer) nadaj mu uprawnienia na wykonanie przez serwer (chmod 755 lub wyższy), jeśli natomiast nie udało się usunąć starego hlds_run'a poproś usługodawcę (hosting) o możliwość podmiany przez Ciebie lub niego samego.
Jaką paczkę pobrać ?
1) Jeśli mamy serwer pracujący na dwóch protokołach to zawsze wybieramy paczkę INTEL.
2) Jeśli nie mamy na sztywno ustawionej używanej binarki (-binary ./hlds_i686 - INTEL, ./hlds_amd - AMD) w linii startowej to pobieramy paczkę zgodnie z tym, na jakim procesorze pracuje serwer.
3) Jeśli nadal nie masz pewności jaką paczkę pobrać zacznij od paczki INTEL, jeśli serwer po restarcie nie będzie chciał się ponownie uruchomić zastosuj paczkę AMD.
Na skopiowanie poradnik udzielił mnie zgodę kam821 z FragArena.pl