Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Zabezpieczenie pluginu na ip do którego daje .sma



  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
59 odpowiedzi w tym temacie

#41 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 27.08.2014 20:43

Namieszało mi się.
serwer licencyjny - ten do którego przesyłam dane i on odpowiada
baza danych - tam siedzą dane, ktore pobiera srv licencyjny
serwer z plikami pluginu - wysyla przez socket zapytanko do srv licencyjnego

jak to leci?
  • +
  • -
  • 0

#42 Nltj

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 13
Początkujący

  • Postów:107
  • Lokalizacja:Jamajka ?
Offline

Napisano 27.08.2014 23:28

Do upy to "blokowanie" ip

 

 

Patrzcie na taki przykład

 

Ma człowiek tą licencje, kupiony naprawdę od Ciebie plugin, ale np firma hostingowa "zasplajtowała" i musi przenieść serwer na inny hosting, inny hosting inne ip

 

Ktoś kupił i nie może używać

 

Ja bym zrobił tak sprawdzanie na ilu serwerach jest uruchomiony plugin, i stopować jak na więcej niż jednym, w połączeniu z ta licencja, stopowac na tym na ktorym nie ma licencji jezeli na drugim ta licencja sie znajduje.


  • +
  • -
  • 0

#43 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 28.08.2014 11:00

W przypadku, gdy zmienia IP serwera, wydajemy nową licencję (za darmo lub po dopłacie, to już polityka własna sprzedającego plugin), a starą unieważniamy (oznaczamy np w bazie flagą expired/invalid albo wyrzucamy z bazy).

Zawsze można też rozszerzyć, aby jedna licencja obejmowała kilka adresów IP. Przecież cała weryfikacja następuje po stronie serwera, więc nie ma czegoś takiego, że raz wydana licencja jest zawsze ważna, możemy ją wywalić z bazy i tym sposobem unieważnić.

W ten sposób można również tworzyć licencje demo, na np 30 dni... Albo abonamentową ;)
  • +
  • -
  • 2

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#44 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 28.08.2014 11:06

Gwyn wytłumacz mi bo ja mam mętlik.

 

Ten pisze że źle, Ty inaczej .

 

Namieszało mi się.
serwer licencyjny - ten do którego przesyłam dane i on odpowiada
baza danych - tam siedzą dane, ktore pobiera srv licencyjny
serwer z plikami pluginu - wysyla przez socket zapytanko do srv licencyjnego

jak to leci?


  • +
  • -
  • 0

#45 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 28.08.2014 11:16

No i czego tu nie rozumiesz?
1. plugin na serwerze wysyła socket z danymi z pliku licencyjnego
2. serwer licencyjny sprawdza poprawność danych (generuje po swojej stronie klucz i sprawdza, czy jest on taki sam. Sprawdza również, czy adres IP z którego łączy się plugin jest uprawniony do korzystania z tej licencji). Dane pobiera oczywiście z bazy danych (hasło licencji, tajne, uprawnione adresy IP do licencji i inne dane, jeśli również je weryfikujesz. Pobierane na podstawie ID licencji)
3. serwer licencyjny odsyła odpowiedź o tym, czy licencja jest prawidłowa czy nie.
  • +
  • -
  • 2

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#46 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 28.08.2014 11:18

A jak nie mam bazy danych?

Mogą być te pliki na serwerze licencyjnym?


  • +
  • -
  • 0

#47 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 28.08.2014 13:05

Możesz przechowywać w jakimś pliku albo czymkolwiek innym... Ale serwer licencyjny to nie jest serwer CSa, ale raczej strona www :) Bo chyba zrozumiałeś, że to ma być osobny serwer CSa - jaki by miało sens stawiać cały serwer CSa na tak proste zadanie?
  • +
  • -
  • 0

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#48 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 28.08.2014 13:20

a moze byc wykorzystany serwer cs?
  • +
  • -
  • 0

#49 Nltj

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 13
Początkujący

  • Postów:107
  • Lokalizacja:Jamajka ?
Offline

Napisano 28.08.2014 16:24

Może ale po co


  • +
  • -
  • 0

#50 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 28.08.2014 16:44

A no po to że nie mam bazy, a mam serwer :)

Zacznę kombinować z tym ale nwm czy ogarnę ;(
  • +
  • -
  • 0

#51 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 28.08.2014 17:40

VPS na OVH.pl kosztuje 8 złotych na miesiąc, postawisz na nim spokojnie serwer licencyjny na dowolnym porcie, bazę danych + kilka innych usług (na serwer CSa jest za słaby). Sądzę, że za serwer do CSa zapłacisz więcej...

I są na pewno współdzielone hostingi, które znajdziesz taniej :)
  • +
  • -
  • 1

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#52 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 28.08.2014 17:48

Serwer do CS'a mam opłacony.

Ja wole mieć wszystko na tym jednym.


  • +
  • -
  • 0

#53 Danny OK

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 13
Początkujący

  • Postów:148
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Daniel
  • Lokalizacja:Internet
Offline

Napisano 13.09.2014 19:57

Hehe :) Ciekawy pomysł lecz nie rozumiem tego wysyłania danych do sql.

 

Plugin najpierw pobiera dane z pliku licencji. Analizuje je, oddziela itp.

Następnie wysyła te dane z zapytaniem do bazy danych.

Baza danych porównuje i przysyła wiadomość zwrotną z akceptacją lub odmową tak?

 

Czyli do tej licencji będzie wymagany zapis sql (do licencji) praz chyba nvault do pobierania danych licencji.

 

Dobrze rozumiem?

 

Ponieważ planuję zrobić plugin tylko dla osób które są zarejestrowane na pewniej stronie (nie chcę robić reklamy itp).

Czyli musiałbym zrobić podczas rejestracji generowanie pliku licencji z danymi zarejestrowanymi oraz tajnym hasłem, które będzie sprawdzane podczas aktywowania na serwerze pluginu. Tylko pytanie czy przy większej ilości serwerów baza danych wytrzyma?


Użytkownik Danny OK edytował ten post 13.09.2014 19:59

  • +
  • -
  • 0

Battlefield 2 Exp Mod

www.BF2Mod.pl


#54 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 13.09.2014 22:47

Pomiędzy bazą danych, a pluginem stoi jeszcze serwer licencyjny (w php, pythonie, perlu, ruby lub jako osobny serwer CSa, whateva już jak) z którym łączysz się socketem i on sprawdza licencję. Inaczej ludzie mogą dość sporo namieszać i sobie odczytać cudze licencje.

 

nvault nie jest Ci do niczego potrzebny, licencja to zwykły plik tekstowy! Trzymanie tego jako nvault byłoby bez sensu.


  • +
  • -
  • 0

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#55 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 517
Wszechwiedzący

  • Postów:1 500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 14.09.2014 05:55

W dalszym ciągu pozostaje pytanie jak zblokować plugin w przypadku odpowiedzi negatywnej z serwera licencyjnego, skoro udostepnia sie sma. Bo gdyby sie dalo fragment kompilowac w locie...no ale sie nie da podobno.


  • +
  • -
  • 0

#56 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 14.09.2014 11:14

Funkcje sprawdzającą umieszczasz gdzieś w pliku do którego nie dajesz kodu źródłowego, ale żeby to oczywiście miało sens, to w tym pliku musi być też jakaś ważna część pluginu, bez której plugin będzie nieprzydatny.
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#57 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 517
Wszechwiedzący

  • Postów:1 500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 14.09.2014 14:30

A czy jak ktos chce zrodlo pluginu to przyjmie dwa pluginy z czego jeden bez zrodla?:D to ma taki sens jak danie jednego pluginu bez sma. Nie wiem jak kto, ale ja bym pluginu bez zrodla nie wrzucil na serwer :P Przerozne kosmiczne rzeczy tam moga byc. 

Myslalem tez nad tym, zeby z serwera licencyjnego zwrocic nawet do kilku parametrow do kazdej funkcji, a w przypadku braku licencji zwracac kompletnie inne, ktore sprawia, ze plugin bedzie dzialal na tyle nieprawidlowo, ze zmusi usera do wylaczenia, ale nie wiadomo co to za plugin no i spryty skrypter sobie z tym poradzi bo sprawdzi co jest zwracane i zastapi tymi wartosciami na stałe wartosci dawane przez serwer lic.


  • +
  • -
  • 0

#58 Danny OK

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 13
Początkujący

  • Postów:148
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Daniel
  • Lokalizacja:Internet
Offline

Napisano 14.09.2014 17:54

Pomiędzy bazą danych, a pluginem stoi jeszcze serwer licencyjny (w php, pythonie, perlu, ruby lub jako osobny serwer CSa, whateva już jak) z którym łączysz się socketem i on sprawdza licencję. Inaczej ludzie mogą dość sporo namieszać i sobie odczytać cudze licencje.

 

nvault nie jest Ci do niczego potrzebny, licencja to zwykły plik tekstowy! Trzymanie tego jako nvault byłoby bez sensu.

 

 

Nie rozumiem zbytnio działania socket, ale to później poczytam na ten temat :)

Ale dane z pliku txt mam wczytać (na serwerze np tak jak misje?) i je wysłać za pomocą socket tak? 


  • +
  • -
  • 0

Battlefield 2 Exp Mod

www.BF2Mod.pl


#59 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 14.09.2014 23:35

A czy jak ktos chce zrodlo pluginu to przyjmie dwa pluginy z czego jeden bez zrodla?biggrin.png to ma taki sens jak danie jednego pluginu bez sma. Nie wiem jak kto, ale ja bym pluginu bez zrodla nie wrzucil na serwer tongue.png Przerozne kosmiczne rzeczy tam moga byc. 
Myslalem tez nad tym, zeby z serwera licencyjnego zwrocic nawet do kilku parametrow do kazdej funkcji, a w przypadku braku licencji zwracac kompletnie inne, ktore sprawia, ze plugin bedzie dzialal na tyle nieprawidlowo, ze zmusi usera do wylaczenia, ale nie wiadomo co to za plugin no i spryty skrypter sobie z tym poradzi bo sprawdzi co jest zwracane i zastapi tymi wartosciami na stałe wartosci dawane przez serwer lic.

Udostępnisz wszystkie źródła pluginu = nie ma mowy o jakimkolwiek zabezpieczeniu i na tym kończy się ten temat.
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#60 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 517
Wszechwiedzący

  • Postów:1 500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 15.09.2014 01:31

tożto ja to wiem sebul, chodziło mi o to żeby możliwie jak najbardziej utrunić obejście tego, skoro już musi dać sma...


  • +
  • -
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych:

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych