Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[ROZWIĄZANE] Co lepsze #define czy new const w klasach/perkach


Najlepsza odpowiedź GwynBleidD , 18.05.2014 09:03

Przy liczbach jest to obojętne, przy napisach lepiej używać 2 sposobu, ale ma to znaczenie minimalne (zależy ile razy w kodzie użyjesz tego napisu, jeśli raz to 1 sposób będzie ciut lepszy, jeśli więcej niż raz to 2 sposób będzie lepszy, im więcej użyć tym lepszy). Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rivit

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 18.05.2014 08:52

Witam.
Lepiej jest używać w klasie cod np.
#define zdrowie 10
czy
new const zdrowie = 10

  • +
  • -
  • 0

#2 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 18.05.2014 09:03   Najlepsza odpowiedź

Przy liczbach jest to obojętne, przy napisach lepiej używać 2 sposobu, ale ma to znaczenie minimalne (zależy ile razy w kodzie użyjesz tego napisu, jeśli raz to 1 sposób będzie ciut lepszy, jeśli więcej niż raz to 2 sposób będzie lepszy, im więcej użyć tym lepszy).
  • +
  • -
  • 0

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#3 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 18.05.2014 09:58

DLaczego im więcej użyć tym lepszy?
#define nie zabiera pamięci (chyba) - jako deyrektywa preprocesora
a new const zabiera 4 bajty.
  • +
  • -
  • 0

#4 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 553
Godlike

  • Postów:11 976
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 18.05.2014 10:29

http://darkgl.amxx.p...amieci-pluginu/


  • +
  • -
  • 0

#5 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 18.05.2014 10:54

Dobra. A co z liczbami? Głównie o to mi chodzi.
  • +
  • -
  • 0

#6 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 553
Godlike

  • Postów:11 976
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 18.05.2014 10:57

Obojętne , osobiście preferuje new const bo zapewnia mi tą wiekszą kontrolę


  • +
  • -
  • 0

#7 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 18.05.2014 11:30

hmmm.
Ale #define nie zajmuje pamieci a new const 4 bajty
  • +
  • -
  • 0

#8 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 553
Godlike

  • Postów:11 976
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 18.05.2014 11:34

Sarkastycznie - Porażająca ilość ;) a jedna instrukcja kodu zajmuje od 4 bajtów do 8 nawet 


  • +
  • -
  • 0

#9 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 18.05.2014 16:18

Haha.
Dobra odpuszcze sobie xD.

Rozwiazane.
  • +
  • -
  • 0

#10 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 24.05.2014 14:18

Z liczbami w define jest dokładnie tak samo, jak ze stringami, tylko po 1 zajmowanej pamięci jest 4-8 bajtów i jest zajmowana pamięć na instrukcje programu, a nie pamięć na zmienne. Jednak odwołanie się do zmiennej również zabiera te 4-8 bajtów, bo zamiast wartości zapisany jest wskaźnik, więc w praktyce oszczędzasz tylko 4-8 bajtów na właściwą wartość zmiennej i nic poza tym :)
  • +
  • -
  • 0

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych