Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

DHUD - wiecej niz 128 znakow


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kmf!p

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 29
Życzliwy

  • Postów:274
  • Lokalizacja:knyszyn
Offline

Napisano 13.05.2014 11:33

Siema.

mam tu taki kod jak moge wyswietlic wiecej znakow? dhud ma ograniczenie chyba do 128 znakow a co jak bym chcial wyswietlic np. 140 znakow w jednej funkcji. tak dobrze bedzie(test) ?

#include amxmodx
#include dhudmessage

public plugin_init(){
    register_plugin("dhud_test", "1.0", "sharkowy");

    register_clcmd("say /test", "test");

}

public test(id)
{
    set_dhudmessage( 50, 160, 150, -1.0, 0.3, 2, 6.0, 3.0, 0.1, 1.5 ); //effects = 2, czyli wiadomosc bedzie sie pokazywala literka po literce
    show_dhudmessage(id, "Wiadomosc 70 znakow");
show_dhudmessage(id, "Wiadomosc 70 znakow"); // czyli razem 140 znakow
}

tak bedzie dobrze ? czy moze lepiej zrobic inaczej.


  • +
  • -
  • 0
b_350_20_FFAD41_E98100_000000_591F11.png

b_350_20_FFAD41_E98100_000000_591F11.png 

CodMod- 31.186.82.99:23510
Only Dust2- 31.186.82.99:23544

#2 xenos

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 216
Profesjonalista

  • Postów:467
  • GG:
  • Imię:Konrad
  • Lokalizacja:Rzeszów
Offline

Napisano 13.05.2014 11:38

dhud charakteryzuje się tym że na tym samym kanale wyświetli wiele wiadomości
i w tym przypadku pierw wyświetli 1x wiadomość a za ułamek sekundy ponownie tak że będzie widać nakładanie się tych wiadomości.
 


  • +
  • -
  • 0
"Jeśli potrafię to pomogę, jeśli nie potrafię to wskaże drogę którą trzeba dążyć by znaleźć odpowiedz" 

Pluginy:
Szukanie Aktywnych Banów w AmxBansie
Drop After Death
Kto postawił mine

#3 Kmf!p

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 29
Życzliwy

  • Postów:274
  • Lokalizacja:knyszyn
Offline

Napisano 13.05.2014 12:55

no wiem ze wyswietli wiele ale jak zrobic zeby wyswietlilo wiecej znakow niz 128 znakow bo mi tekstu nie pokazuje calego jak dam jeden "show_dhudmessage"

 

dlatego dalem tu podwojne "show_dhudmessage" i pytanie czy tak jest dobrze

czy musze dodac przed drugim "show_dhudmessage" "set_dhudmessage" bo nie wiem czy jak dam tak jak mam podane w kodzie to mi nie bedzie migac. odnosnie nakladania sie to nie bedzie ten tekst w tym samym miejscu tylko pod spodem.

show_dhudmessage(id, "Wiadomosc 70 znakow");
show_dhudmessage(id, "^nWiadomosc 70 znakow"); // czyli razem 140 znakow

Użytkownik Kmf!p edytował ten post 13.05.2014 12:59

  • +
  • -
  • 0
b_350_20_FFAD41_E98100_000000_591F11.png

b_350_20_FFAD41_E98100_000000_591F11.png 

CodMod- 31.186.82.99:23510
Only Dust2- 31.186.82.99:23544

#4 OpUr off

    Pomocny

  • Zbanowany

Reputacja: 16
Początkujący

  • Postów:74
  • Imię:Arek łowca szparek
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 13.05.2014 13:11

Zdajesz sobie sprawę że taka długa wiadomość u gracza z niską rozdzielczością za spamuje mu cały ekran ? 



#5 Kmf!p

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 29
Życzliwy

  • Postów:274
  • Lokalizacja:knyszyn
Offline

Napisano 13.05.2014 13:48

nie zaspamuje bo dhud nie powieksza sie wraz z rozdzielczoscia ale mniejsza o to dobrze napisalem ten kod czy nie powinno byc podwojne "show_dhudmessage" ?


  • +
  • -
  • 0
b_350_20_FFAD41_E98100_000000_591F11.png

b_350_20_FFAD41_E98100_000000_591F11.png 

CodMod- 31.186.82.99:23510
Only Dust2- 31.186.82.99:23544

#6 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 13.05.2014 14:36

Nawet nie potrzeba znaków końca linii, bo tekst się sam złamie w miejscach białych znaków. DHUD się nie powiększa z rozdzielczością, ale i też nie pomniejsza, co oznacza, że na rozdzielczości 1024x768 tekst będzie zajmował 30% ekranu, a na 640x480 już może zająć cały ekran.

Z jakiegoś powodu ten limit znaków istnieje.

A jeśli chcesz wyświetlić więcej tekstu, musisz wyświetlić na raty, pamiętając, żeby kontynuację tekstu przesunąć, aby nie nakładała się na tekst początkowy. A i to jest niewykonalne, ponieważ na różnych rozdzielczościach tekst wyświetli się w innym trochę miejscu, przez co albo na mniejszych rozdzielczościach będzie się nakładał, albo na większych będzie pomiędzy liniami tekstu odległość na pół monitora.
  • +
  • -
  • 0

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#7 Kmf!p

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 29
Życzliwy

  • Postów:274
  • Lokalizacja:knyszyn
Offline

Napisano 13.05.2014 16:00

wiem o tym pasuje mi to.

chodzi mi o to jak wyswietlic podwujnie dhud w jednej funkcji tak ?

public test(id)
{
    set_dhudmessage( 50, 160, 150, -1.0, 0.3, 2, 6.0, 3.0, 0.1, 1.5 );
    show_dhudmessage(id, "Wiadomosc x znakow");
    show_dhudmessage(id, "Wiadomosc x znakow");
}

dalem tu raz set_dhudmessage i dwa razy show_dhudmessage i teraz pytanie czy mi nie bedzie migac i czy tak byscie to zrobili ? oczywiscie wiadomosci beda w innych miejscach ale do tego zastosuje ^n czyli obnize.

 

odnosnie juz tej rozdzialki to dodam ze im mniejsza rozdzielczosc tym mniejsze napisy ;)


Użytkownik Kmf!p edytował ten post 13.05.2014 16:03

  • +
  • -
  • 0
b_350_20_FFAD41_E98100_000000_591F11.png

b_350_20_FFAD41_E98100_000000_591F11.png 

CodMod- 31.186.82.99:23510
Only Dust2- 31.186.82.99:23544

#8 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 13.05.2014 22:09

pamiętając, żeby kontynuację tekstu przesunąć, aby nie nakładała się na tekst początkowy.


Nie widzę, żebyś ustawiał jeszcze raz HUD, tym razem w innym miejscu.

I DHUD nie miga, no chyba, że akurat się czyści graczowi ekran :)
  • +
  • -
  • 0

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#9 Kmf!p

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 29
Życzliwy

  • Postów:274
  • Lokalizacja:knyszyn
Offline

Napisano 13.05.2014 22:42

tak dobrze ?

public test(id)
{
    set_dhudmessage(255, 255, 255, 0.02, 0.18, 0, 0.0, 0.3, 0.0, 0.0);
    show_dhudmessage(id, "Wiadomosc x znakow");
    show_dhudmessage(id, "^nWiadomosc x znakow");
}

bo mi ucina wiadomosc jak dam wszystko w pierwszym dhud. dhud ma ograniczenie 128 znakow temu musze dodac w  tej samej funkcji jeszcze jeden dhud zeby kolejne 128 znakow miec bo te ograniczenie to jest do dlugosci wiadomosci wyswietlanej w jednym dhud. nie mowie ze będę uzywal 200 znakow tylko np. czasami 130 i juz mi nie wyswietli wiadomosci. to zrobic tak jak mam podane? czy inaczej bo musze wyswietlic czesc wiadomosci w drugim dhud. 

 

edit: teraz sprawdzilem dzialanie tego i wlasnie mam problem z miganiem mam ustawiony task na 0.1 a druga wiadomosc pulsuje i to widac troche, bo jak nie dojde jak to zrobic to w set_hudmessage będę musial wyswietlac dluzej wiadomosc.


Użytkownik Kmf!p edytował ten post 13.05.2014 23:11

  • +
  • -
  • 0
b_350_20_FFAD41_E98100_000000_591F11.png

b_350_20_FFAD41_E98100_000000_591F11.png 

CodMod- 31.186.82.99:23510
Only Dust2- 31.186.82.99:23544

#10 Kmf!p

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 29
Życzliwy

  • Postów:274
  • Lokalizacja:knyszyn
Offline

Napisano 14.05.2014 16:16

ale tam nic niema o podwojnym wyswietlaniu wiadomosci. musze uzyc 2 razy "show_dhudmessage" w jednej funkcji ale nie wiem jak.


  • +
  • -
  • 0
b_350_20_FFAD41_E98100_000000_591F11.png

b_350_20_FFAD41_E98100_000000_591F11.png 

CodMod- 31.186.82.99:23510
Only Dust2- 31.186.82.99:23544

#11 BlackPerfum

    Pseudo interakcja??

  • Power User

Reputacja: 459
Wszechobecny

  • Postów:575
  • Lokalizacja:...
Offline

Napisano 14.05.2014 17:14

Przeciez użyłeś 2 razy "show_dhudmessage" w jednej funkcji. To dlaczego mówisz że nie wiesz jak?? Już w pierwszym poście było poprawnie to zrobione dlatego w ogóle nie rozumiem sensu tego tematu. Co do tych 128 znaków to można to obejść gdyż cs jedynie może przyjąć 128 znaków od serwera w tej wiadomości albo lepiej to ujmę "widzi" tylko 128 znaków. Jak obejść? Zróbmy to tak samo jak zrobiło valve wyślijmy wiadomość o wiadomości (za pomoca motd_write przeróbmy podstawowe info w plikach i wywołajmy je).

 

Nigdy tego nie sprawdzałem co do dhud'a ale na innych elementach hud'a działa dlatego nie widzę problemu ale oczywiście twój sposób jest okey tylko wiedz o tym iż dhud nie nadaje sie na długie wiadomości dlatego istnieje hud oraz czat. Mojego sposobu ci nie polecam bo w nim jest za dużo zabawy. Jak musisz koniecznie użyć dhud'a (który ma jedną mega wade nie da sie sprawić by zniknął przed czasem nie naruszając innych wiadomości dhud'a) to polecam wywalić tekst na dół dlaczego? Bo przy niskich rozdzielczościach nie będzie zasłaniał tak ekranu (a bynajmniej nie jego środka). Jeśli nadal masz jeszcze jakieś pytania to przeczytaj sobie .inc dhud'a


  • +
  • -
  • 1
Chcesz napisać do mnie na PW to:
Spoiler

Mój tok myślenia jest błędny? Wskaż mi błąd zmienie to!

Aktualnie bije limit 32 graczy (łącze serwery) ale nadal są lagi przy zbyt dużym przesyłu informacji Dołączona grafika
Gra się płynnie do 40~50 graczy potem łącze pada i zamiast biegać ludzie się teleportują Dołączona grafika

#12 Kmf!p

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 29
Życzliwy

  • Postów:274
  • Lokalizacja:knyszyn
Offline

Napisano 14.05.2014 17:45

bo nie wiedzialem czy to jest dobrze. no tak ale nie moge tego wpakowac w zwykly hud bo mi kanalow brakuje. wlasnie o to chodzi ze dhud jest najwiekszy na rozdzielczosci 1024/768 przy niskich jest mniejszy, nawet mniejszy niz zwykly hud. wiem ze najlepszy by byl hud ale ma te ograniczenie kanalow.


  • +
  • -
  • 0
b_350_20_FFAD41_E98100_000000_591F11.png

b_350_20_FFAD41_E98100_000000_591F11.png 

CodMod- 31.186.82.99:23510
Only Dust2- 31.186.82.99:23544

#13 BlackPerfum

    Pseudo interakcja??

  • Power User

Reputacja: 459
Wszechobecny

  • Postów:575
  • Lokalizacja:...
Offline

Napisano 14.05.2014 18:13

zakomentuj:

• imessage.amxx

• scorollmessage.amxx (nazwy mogą się minimalnie różnić xD)

 

Pozamieniaj hudy na dhudy lub coś innego

I proszę wolne kanały się zrobiły


Użytkownik BlackPerfum edytował ten post 14.05.2014 18:15

  • +
  • -
  • 1
Chcesz napisać do mnie na PW to:
Spoiler

Mój tok myślenia jest błędny? Wskaż mi błąd zmienie to!

Aktualnie bije limit 32 graczy (łącze serwery) ale nadal są lagi przy zbyt dużym przesyłu informacji Dołączona grafika
Gra się płynnie do 40~50 graczy potem łącze pada i zamiast biegać ludzie się teleportują Dołączona grafika




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych