Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Engine vs fakemeta


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Aemiksowy

    Banned

  • Zbanowany

Reputacja: 34
Życzliwy

  • Postów:222
  • Lokalizacja::)
Offline

Napisano 24.03.2014 16:02

Nurtuje mnie pytanie. Co lepiej jest używać? Engine czy fakemete? Jak ktoś mógłby precyzyjnie odpowiedzieć, byłoby super.



#2 Rivit

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 24.03.2014 16:07

Fakemeta:

  • Można nazwać ten moduł nieco ulepszoną wersją Engine, o większych możliwościach, oraz mniejszym zużyciu procesora, jednak nieco cięższym w opanowaniu. (dokumentacja).
  • Funkcje z fun'a można zastąpić fakemetowymi (?).
  • Są stałe pev_* (bardzo dobre).

 


  • +
  • -
  • 0

#3 Aemiksowy

    Banned

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 34
Życzliwy

  • Postów:222
  • Lokalizacja::)
Offline

Napisano 24.03.2014 16:09

A w porównaniu fakemety do funa, co będzie w końcu lepsze? Bo zauważyłem, że niektórzy dobrzy programiści używają przykładowo fm_set_user_godmode, zamiast set_user_godmode typowego dla biblioteki fun.



#4 Engi

    [EKSiD] playaz44

  • Power User

Reputacja: 315
Wszechpomocny

  • Postów:1 071
  • GG:
  • Imię:Seba
  • Lokalizacja:Praga
Offline

Napisano 24.03.2014 16:36

Żaden dobry programista nie używa fun'a xD z tego co słyszałem fun ma mnóstwo bugów, dlatego też ja go mało kiedy używam.

 

Też nie używam fun'a zbyt często, nawet nie pamiętam kiedy ostatni raz go użyłem xD


  • +
  • -
  • 0
Użytkowniku! Zanim napiszesz wiadomość wiedz, że:

W odpowiedzi na ten status, przejrzałem kilka ostatnich Twoich postów i dodałem Ci kolejne 3 punkty ostrzeżeń. Mam nadzieję, że pomogłem.

1:0 dla Benia :D
Nie pomagam za darmo na pw.

#5 Seba

    Wszechobecny

  • Zbanowany

Reputacja: 198
Profesjonalista

  • Postów:424
  • Lokalizacja:Internet
Offline

Napisano 24.03.2014 16:51

 

Fakemeta:

  • Można nazwać ten moduł nieco ulepszoną wersją Engine, o większych możliwościach, oraz mniejszym zużyciu procesora, jednak nieco cięższym w opanowaniu. (dokumentacja).
  • Funkcje z fun'a można zastąpić fakemetowymi (?).
  • Są stałe pev_* (bardzo dobre).

 

 

- skad masz informacje o zuzyciu procesora (pomijam fakt ze to strzal w stope bo tu sie mylisz, tym bardziej ze to zalezne jest od wielu czynnikow)?

- funkcje z funa mozna bez problemu przepisac na engine

- engine ma rowniez duzo stalych

 

Po raz kolejny na tym forum wypowiadaja sie uzytkownicy jako "eksperci" a w rzeczywistosci nie maja najmniejszego pojecia o czym pisza.

 

 

 

Bo zauważyłem, że niektórzy dobrzy programiści używają przykładowo fm_set_user_godmode, zamiast set_user_godmode typowego dla biblioteki fun.

Bardzo subiektywne :)

 

Smialo uzywaj dostepnych modulow i ich mozliwosci, bez kombinowania z przepisywaniem kodow aby na sile uzywac fakemeta bo ten modul nie jest idealny i do idealu mu bardzo daleko. Jest bardzo zasobozerny.

 

Gdyby fun byl problematyczny to juz dawno by zostal usuniety z paczki amxmodx.

 

Zamiast plesc dalej glupoty na forach polecam poczytac o sposobie dzialania silnika gry. Ten temat zostal poruszony np. tu -> https://forums.allie...t=88792?t=88792


Użytkownik Seba edytował ten post 24.03.2014 17:07


#6 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 980
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 24.03.2014 17:42

https://forums.allie...ead.php?t=67752

 

odpowie Ci na wiele pytań


  • +
  • -
  • 0

#7 Aemiksowy

    Banned

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 34
Życzliwy

  • Postów:222
  • Lokalizacja::)
Offline

Napisano 24.03.2014 17:56

Czego to ja się dowiedziałem :P is_user_connected zabiera więcej niż is_user_alive ;) To samo piszą tam, że moduł cstrike na zmianę drużyny zabiera więcej niż ten z fakemety. 



#8 Seba

    Wszechobecny

  • Zbanowany

Reputacja: 198
Profesjonalista

  • Postów:424
  • Lokalizacja:Internet
Offline

Napisano 24.03.2014 21:22

 

 

 is_user_connected zabiera więcej niż is_user_alive 

 

Czesto glupota programistyczna jest cos w stylu if(is_user_connected(id) && is_user_alive(id)) ;)



#9 Aemiksowy

    Banned

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 34
Życzliwy

  • Postów:222
  • Lokalizacja::)
Offline

Napisano 24.03.2014 22:11

No tak, to prawda. Na takie coś sobie nie pozwalam w kodzie.



#10 Seba

    Wszechobecny

  • Zbanowany

Reputacja: 198
Profesjonalista

  • Postów:424
  • Lokalizacja:Internet
Offline

Napisano 25.03.2014 00:31

Panów co minusuja zapraszam do argumentacji swoich poczynan, bo obecne zachowanie utwierdza mnie tylko w tym co pisalem wczesniej. Braki w wiedzy na poziomie podstawowym a oferowanie swoich uslug programistycznych to dosc kuriozalna mieszanka, ale co innego zrobic poza wystawieniem minusa jak nie ma mozliwosci wycofania sie z wypisywanych glupot ? ;) Wyzsza ranga z mozliwoscia minusowania postow tylko Was pograza.

 

Ogolnie ten powszechny (istnial juz wczesniej, tylko w duzo mniejszej skali) nurt zajefajnosci Fakemety zaczal autor Zombie Plague co mozna zauwazyc na podstawie wydajnosci serwerow z tym modem... fakt, programista jest dobrym, ma ogromna wiedze ale pewne rzeczy go zgubily :) a pozostale moduly na 99% procentach serwerow i tak byly zaladowane bo wlasciciele serwerow dodawali przerozne dodatki korzystajace z calego wachlarza modulow ;)


Użytkownik Seba edytował ten post 25.03.2014 00:34


#11 Rivit

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 25.03.2014 07:57

Przeciez napisalem ze to o zuzyciu cpu jest z dokumentacji. Klikasz na fakemete i ten naglowek jakby.
Fun mozna zastapic fakemeta --- to jest fakt.
A stale pev_* pozwalaja na bardzo duzo. Nie kwestionuje ze engine tez ma swoje duze zalety. Wiec nie wiem o co Ci chodzilo zeby takie jazdy po mnie robic.
  • +
  • -
  • 0

#12 Engi

    [EKSiD] playaz44

  • Power User

Reputacja: 315
Wszechpomocny

  • Postów:1 071
  • GG:
  • Imię:Seba
  • Lokalizacja:Praga
Offline

Napisano 25.03.2014 10:46

Kolejny który będzie strzelał za reputacje. ce7be533b714.gif

 

Dostałeś minusa bo nie podobało mi się co napisałeś - wystarczy? :facepalm:

 

Każdy ma prawo wyrazić swoją opinie, tak samo jak wystawić minusa (jeżeli może).

 

 

Spoiler

 

 


  • +
  • -
  • 3
Użytkowniku! Zanim napiszesz wiadomość wiedz, że:

W odpowiedzi na ten status, przejrzałem kilka ostatnich Twoich postów i dodałem Ci kolejne 3 punkty ostrzeżeń. Mam nadzieję, że pomogłem.

1:0 dla Benia :D
Nie pomagam za darmo na pw.

#13 Aemiksowy

    Banned

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 34
Życzliwy

  • Postów:222
  • Lokalizacja::)
Offline

Napisano 25.03.2014 19:11

Schodzicie z tematu. Seba ma rację. To, że masz opcję - nie oznacza, że masz tą opcję szastać tym bardziej, jeżeli kompletnie się nie znasz i nie potrafisz uargumentować przyczynę tego. To świadczy o Twoim poziomie, który jak widać pozostawia wiele do życzenia.

 

Ale wracając do tematu: Seba, sugerujesz, że jeżeli używamy fakemety, a w innych pluginach użyjemy przykładowo fun, to skok obciążenia będzie? Coś było właśnie w tym temacie co dawałeś i Ty z DarkGL, że fakemeta jest dość "wydajna", aczkolwiek należy uważać jakie inne pluginy się z tym zestawia lub funkcje (przykład chociażby cs_get / set_user_team).



#14 Seba

    Wszechobecny

  • Zbanowany

Reputacja: 198
Profesjonalista

  • Postów:424
  • Lokalizacja:Internet
Offline

Napisano 26.03.2014 02:46

 

 

Seba, sugerujesz, że jeżeli używamy fakemety, a w innych pluginach użyjemy przykładowo fun, to skok obciążenia będzie

Nigdzie nic takiego nie napisalem. Na sumaryczne obciazenie serwera sklada sie wiele skladnikow. Glowna zasada ktora nalezy sie kierowac aby uzywac funkcji z modulow ktore pokonuja "najmniejsza droge" aby wydobyc wybrane dane (badz je zmienic). Warto tez niektore wyniki "keszowac".

 

W linku ktory podalem wyzej masz opisane to wraz z przykladami.


Użytkownik Seba edytował ten post 26.03.2014 02:46


#15 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 980
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 26.03.2014 10:20

Zostaje jeszcze zejście na poziom niżej czyli pisanie plugin do metamoda

 

lub pisanie pluginów bezpośrednio jako opcody


  • +
  • -
  • 1

#16 Czaso Umilacz

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 38
Życzliwy

  • Postów:152
  • Imię:Olek
  • Lokalizacja:Leszno
Offline

Napisano 26.03.2014 20:26

To na czym lepiej operować?


Użytkownik Czaso Umilacz edytował ten post 26.03.2014 20:27

  • +
  • -
  • 0

#17 Seba

    Wszechobecny

  • Zbanowany

Reputacja: 198
Profesjonalista

  • Postów:424
  • Lokalizacja:Internet
Offline

Napisano 27.03.2014 00:55

Zajmijcie sie AMXX i nie wystawiajcie z niego nosa :) na poziomie jakim potrzebujecie, potraficie, i rozumiecie to amxmodx jest zdecydowanie az naddto.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych