Witam. Chciałbym stworzyć pare klas, dodać do nich poziom, który wbija się po osiągnięciu określonej ilości expa, lecz nie bardzo wiem jak to zrobić, znalazłem w internecie taki skrypcik, lecz nie bardzo rozumiem sposobu odczytywania poziomu, klasy i expa
#define MAXCLASSES 5 new const CLASSES[MAXCLASSES][] = { "None", "Dog", "Cat", "Horse", "Cow" } new const LEVELS[6] = { 100, 200, 400, 800, 1600, 3200 } new PlayerXP[33],PlayerLevel[33],PlayerClass[33]
Jest coś takiego zrobione odnośnie klas, poziomów i expa natomiast autor odwołuje się do tych zmiennych w ten sposób
CLASSES[PlayerClass[id]] Czy to ma zwrócić klase, którą gracz wybrał?
Natomiast przy wybieraniu klasy zastosował takie coś
new i = str_to_num(szCommand) if(PlayerClass[id] != i) { PlayerClass[id] = i client_print(id,print_chat,"You are now a %s",CLASSES[i]) } else { client_print(id,print_chat,"You are alredy a %s",CLASSES[i]) }
To jest kawałek kodu z menu, klasy są pod przyciskami 1,2,3,4. Dziwne jest te wybieranie klasy, nie ma jakichś łatwiejszych czy przejrzystszych sposobów do takich rzeczy?
Co musiałbym zapisać aby po wczytaniu, jeszcze przed wyborem klasy widniał lvl danej klasy jaki wbiłem przez całą swoją gre? Nie wiem czy coś takiego przejdzie CLASSES[PlayerLevel[id]], jak wspomniałem nie bardzo rozumiem te sposoby, te const itd. Mógłby mi ktoś wyjaśnić jak to robić i może jakieś prostsze lub przejrzystsze sposoby podać, tutorialem do wyjaśnienia tychże rzeczy nie pogardzę