Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[ROZWIĄZANE] 10 pluginów, czy 1 duży?


Najlepsza odpowiedź GwynBleidD , 09.05.2013 11:22

Różnice powinny być następujące:

 

  • Zużycie pamięci RAM będzie większe - ze względu na duplikujące się fragmenty kodu w każdym z pluginów, być może zmienne również będzie jednak to znikome

     

     

  • Zużycie zasobów procesora będzie inne - ciężko określić, czy mniejsze czy większe. Na pewno będzie korzystniej wpływało na rozgrywkę, gdyż w danym czasie będą się wykonywały mniejsze fragmenty kodu z pluginów, więc serwer będzie miał więcej czasu na obliczenia na rzecz gry. Wydajności samej gry na tym praktycznie nie stracisz, jedynie możesz zyskać

     

     

  • Dużo większa możliwość dostosowania - dużo łatwiej jest dostosowywać sobie funkcjonalność, gdyż możesz pojedynczy plugin włączyć/wyłączyć. Nie musisz używać cvarów do tego lub modyfikować jednego wielgachnego pluginu. No i po wyłączeniu funkcjonalności nie zajmuje ona zasobów serwera (prócz miejsca na dysku, no chyba że usuniesz z dysku plugin)

     

     

  • Dużo lepsze możliwości debugowania pluginu - Znalezienie błędów będzie łatwiejsze, niż gdy masz jeden duży plugin. Łatwiej zapanować nad kodem, lepiej wiesz co gdzie jest, nie musisz szukać w wielgachnym kodzie źródłowym konkretnej linii.

     

     

 

 

Moim zdaniem lepiej rozbijać na poszczególne pluginy. Możesz sobie znaleźć takie pomyłki genetyczne, jak np amx_super, zbierający wiele małych pluginów... Wyszedł bez sensu najmniejszego... ma dużo błędów, gdyż autorowi ciężko zapanować nad tym wszystkim, często crashuje serwer i edycja, żeby coś wykroić z niego, czy poprawić jest nie lada wyzwaniem.

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ossal

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 20
Życzliwy

  • Postów:273
  • GG:
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 08.05.2013 23:17

Pytanie jest w połowie do scriptingu i w połowie do hlds, ale piszę tu.

Co bardziej się opłaca (w sensie co mniej obciąża serwer), posiadanie kilku pluginów odpowiadających za różne rzeczy, czy posiadanie jednego, który zawiera to samo co te pluginy razem wzięte? Domyślam się, że jeżeli kilka pluginów korzysta z jednej funkcnji (np zadawania obrażeń, śmierci gracza, itp), to wtedy lepiej jest mieć to w jednym plugu. Ale co z sytuacją która jest opisana wyżej? Pozdrawiam


  • +
  • -
  • 0

#2 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 09.05.2013 11:22   Najlepsza odpowiedź

*
Popularny

Różnice powinny być następujące:

 

  • Zużycie pamięci RAM będzie większe - ze względu na duplikujące się fragmenty kodu w każdym z pluginów, być może zmienne również będzie jednak to znikome

     

     

  • Zużycie zasobów procesora będzie inne - ciężko określić, czy mniejsze czy większe. Na pewno będzie korzystniej wpływało na rozgrywkę, gdyż w danym czasie będą się wykonywały mniejsze fragmenty kodu z pluginów, więc serwer będzie miał więcej czasu na obliczenia na rzecz gry. Wydajności samej gry na tym praktycznie nie stracisz, jedynie możesz zyskać

     

     

  • Dużo większa możliwość dostosowania - dużo łatwiej jest dostosowywać sobie funkcjonalność, gdyż możesz pojedynczy plugin włączyć/wyłączyć. Nie musisz używać cvarów do tego lub modyfikować jednego wielgachnego pluginu. No i po wyłączeniu funkcjonalności nie zajmuje ona zasobów serwera (prócz miejsca na dysku, no chyba że usuniesz z dysku plugin)

     

     

  • Dużo lepsze możliwości debugowania pluginu - Znalezienie błędów będzie łatwiejsze, niż gdy masz jeden duży plugin. Łatwiej zapanować nad kodem, lepiej wiesz co gdzie jest, nie musisz szukać w wielgachnym kodzie źródłowym konkretnej linii.

     

     

 

 

Moim zdaniem lepiej rozbijać na poszczególne pluginy. Możesz sobie znaleźć takie pomyłki genetyczne, jak np amx_super, zbierający wiele małych pluginów... Wyszedł bez sensu najmniejszego... ma dużo błędów, gdyż autorowi ciężko zapanować nad tym wszystkim, często crashuje serwer i edycja, żeby coś wykroić z niego, czy poprawić jest nie lada wyzwaniem.


Użytkownik GwynBleidD edytował ten post 09.05.2013 11:23

  • +
  • -
  • 6

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#3 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 981
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 09.05.2013 21:43

Jest to ta z sytuacji gdzie nie da się wyznaczyć jasno ustalonej granicy wszystko zależy jak napisane są te pluginy , czy da się przewidzieć ustawienia serwera itp.

Użytkownik DarkGL edytował ten post 09.05.2013 21:44

  • +
  • -
  • 0

#4 SzalonyKrejzol

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 11
Początkujący

  • Postów:83
  • Lokalizacja:Nie Wiem Co To
Offline

Napisano 10.05.2013 01:24

Rowniez mnie ciekawi to pytanie...
Mam na przyklad 5 pluginów od menu tzn przez jeden plugin otwieramy zupelnie inne menu,jezeli bym to przerobil w jeden plugin to bylo by lepiej dla obciazenia serwera?
  • +
  • -
  • 0

#5 Andrzejek

    Ucze się :]

  • Power User

Reputacja: 136
Zaawansowany

  • Postów:1 300
  • Imię:Andrzej
Offline

Napisano 10.05.2013 01:28

Obciążenie serwera może być też spowodowane przez nie odpowiedni plugin który ustawia interp i rate. Jeżeli połączysz wszystkie pluginy w całość to nic nie zmieni, bo powodów może być naprawdę dużo, słaba maszyna, nie odpowiedni public, wykonanie czegoś na wszystkich graczach.

 

Dużo większa możliwość dostosowania - dużo łatwiej jest dostosowywać sobie funkcjonalność, gdyż możesz pojedynczy plugin włączyć/wyłączyć. Nie musisz używać cvarów do tego lub modyfikować jednego wielgachnego pluginu. No i po wyłączeniu funkcjonalności nie zajmuje ona zasobów serwera (prócz miejsca na dysku, no chyba że usuniesz z dysku plugin)

 

Zgadzam się, ponieważ masz większą funkcjonalność i szybkość wykonania czynności przez wyłączenie pluginu pojedynczego, niż bawienie się w kodzie i usunięcie tego czego nie chcemy.

 

Dużą też poprawną działania serwer jest odpowiedni server.cfg serwera, w którym ustawiamy między innymi fpsy, rate itd.


  • +
  • -
  • 0

Mam do sprzedania pluginy AMXX pod serwery typu, JB, ONLY DD2, ZOMBIE, COD MOD, DR i inne...

 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a), napisz na PW lub GG 42384104


#6 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 10.05.2013 15:14

Rowniez mnie ciekawi to pytanie...
Mam na przyklad 5 pluginów od menu tzn przez jeden plugin otwieramy zupelnie inne menu,jezeli bym to przerobil w jeden plugin to bylo by lepiej dla obciazenia serwera?

To już mocno zależy od tego, jak wyglądają te pluginy. W przypadku wielopoziomowego menu można to zrealizować na wiele sposobów, jednak rozbicie na kilka pluginów ogranicza już te możliwości, przez co najoptymalniejszej dla naszego zastosowania drogi do rozwiązania problemu nie możemy zastosować


  • +
  • -
  • 0

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych