Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Tablice - pytanie


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 16.12.2009 20:04

Mam maly problem typu nie wiem jak to zrobic ...
wiec tak mam jakas tablice np

new race_heal[9] = { 100,105,140,130,100,90,110,170,120 }


przyklad tablicy z diablo. Powiedzcie mi czy jesli chce sie odwolac do np elementu 105 to mam wpisac race_heal[2] ?? aha i jakby ktos mogl mniej wiecej wytlumaczyc mi jak dodwac dane do pustej tablicy

np
new tablica[4]

czy wystarczy

tablica[1] = 4

No i najwazniejsze czy w tablicy mozna przechowywac dane roznych typow?? bo nie wiem jak to jest w cpp

czyli czy moge zapisac takie cos

tablica[1] = 5
tablica[2] = "string"

  • +
  • -
  • 0

#2 mgr inż. Pavulon

    C35H60Br2N2O4

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 742
Godlike

  • Postów:6 881
  • Steam:steam
  • Imię:Konrad
  • Lokalizacja:Koniecpol
Offline

Napisano 16.12.2009 20:09

elementu 105 to mam wpisac race_heal[2]

race_heal[1] bo numerowane są od 0

wystarczy
Kod:
tablica[1] = 4

Ale nie możesz powiększać tablicy w ten sposób. Wcześniej musisz mieć zadeklarowany jej rozmiar i jego się trzymać.

czy w tablicy mozna przechowywac dane roznych typow??

NIE. Nie w jednej.
  • +
  • -
  • 0

#3 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 657
Wszechmogący

  • Postów:2 862
Offline

Napisano 16.12.2009 20:11

w klamrze kwadratowej masz numer elementu tablicy (przy deklaracji liczba elementow), a w nawiasie {} masz wypisane elementy, w ilosci elementow tablicy...

Jak chcesz sie dostac do pierwszego (zerowgo) dajesz [0].

Jako ze to masz z diablo, to uzywasz to razem z klasa postaci race_heal[player_class[id]] (lub napisane bez literowki :F), co daje nam wartosc podstawawa hp danej klasy, klasy ktora ma obecnie gracz o podanym id.
  • +
  • -
  • 0

#4 R3X

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 16.12.2009 20:16

tablica w pawnie (nie tylko) to zestaw zmiennych tego samego typu ułożonych w pamięci obok siebie (tu nie ma to takiego znaczenia jak w c/c++)

indeks elementu tablicy to 0 dla pierwszego elementu, 1 dla drugiego itd

stąd
(race_heal[1] == 105) //true

bez podania typu dane w tablicy mają postać liczbową

new gTab[10]; // liczby i znaki


tablica stringów to tablica 2-wymiarowa

new gszTab[10][32];

czyli 10 stringów po max 31 znaków




możesz wykorzystać dowolny indeks stringa jako pojedynczą liczbę:

gszTab[0] = "test";
gszTab[1][0] = 1;

tak w tablicy stringów można przechowywać liczby
  • +
  • -
  • 0

#5 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 16.12.2009 20:16

aha czyli jesli wpisze tak jak napisales miczu to to sprawdzi jakiej gosc klasy uzywa pobierze wartosc dla tej klasy a potem tam gdzies dalej ustawi mu tyle hp jesli ma 0 sily?
[quote]
Ale nie możesz powiększać tablicy w ten sposób. Wcześniej musisz mieć zadeklarowany jej rozmiar i jego się trzymać. [/quote]


[quote]

new tablica[4]
tablica[1] = 4
[/quote]


przeciez mialem zadeklarowany rozmiar 4 i pytanie czy moge elementowi nr 1 (drugiemu) przypisac 4 i czy to bedzie poprawne[/quote]
  • +
  • -
  • 0

#6 Knopers

    Nie patrz tak na mnie !

  • Przyjaciel

Reputacja: 588
Wszechwiedzący

  • Postów:2 013
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Cz-wa
Offline

Napisano 16.12.2009 20:20

new gszTab[10][32];

Chciałem tylko zaznaczyć że takie coś nazywamy Macierzą , może ktoś nie wie i mu się przyda :D
  • +
  • -
  • 0

#7 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 16.12.2009 20:42

dzięki
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych