Witajcie drodzy forumowicze.
Ostatnio szukałem lepszego edytora kodu do pisania pluginów pod amx mod x.
Wydaje mi się, że znalazłem najwygodniejszy i jest nim właśnie Visual Studio Code.
Program jest całkowicie darmowy oraz istnieje do niego rozszerzenie, które daje możliwość bardzo łatwego pisania pluginów amxx.
Pewnie niektórzy będą się zastanawiać do czego taki edytor skoro już są 2 całkiem wygodne...
Opis i Informacje
Różnice pomiędzy trzema programami:
Wymieniłem tutaj funkcje, które mnie najbardziej interesują.
Sprawdzanie plików - program czyta wskazany plik i pobiera z niego funkcje do podpowiadania (wtyczka do VS Code sprawdza jeszcze istnienie pliku).
Podpowiadanie - program podpowiada funkcje, +- oznacza, że nie do końca działa poprawnie; amxx studio przestaje podpowiadać kiedy się przekroczy jakąś ilość funkcji, notepad++ podpowiada tylko to co użytkownik sam dopisał, w VS Code wszystko jest zautomatyzowane.
przechodzenie do definicji - można w łatwy sposób przejść do pliku, w który została zdefiniowana dana funkcja (PPM na funkcje -> "go to definition").
Łatwe wyszukiwanie i podmienianie - w notepad++ i VS Code wystarczy zaznaczyć szukaną frazę, ale można też wpisać ręcznie i istnieje opcja podmiany następnych wystąpień frazy.
Łatwe organizowanie plikami i folderami projektu - VS Code daje możliwość otwierania całego folderu ze wszystkimi plikami w środku (screen niżej)
Używanie plików .inc spoza folderu kompilatora - Istnieje możliwość podania więcej niż jednego folderu, w którym są pliki .inc i te pliki nie muszą się znajdować w folderze kompilatora.
na screenie wskazałem 3 elementy.
eksplorator - służy do podglądu plików w folderze; można dodawać, usuwać, przemieszczać pliki i foldery, bardzo wygodne kiedy się robi całą paczkę i dręczy kogoś to całe ręczne przerzucanie plików...
Pozostałe elementy, podpowiadanie i opis, są oczywiste.
Do tego wszystkiego dochodzą ciekawe funkcje, takie jak:
- rozszerzanie zaznaczenia (np do klamer)
- przenoszenie zaznaczenia do góry/dołu
- duplikowanie linijek w górę/dół
- powielanie kursora
- wiele innych, które warto samemu sprawdzić...
Instalacja
Pogram można pobrać z tej strony
Po zainstalowaniu trzeba wybrać "extensions" (rozszerzenia) i wpisać amxxpawn language po czym wybrać pierwsze z góry i zainstalować.
Po zakończeniu instalowania rozszerzenia trzeba przeładować program (jest specjalny przycisk do tego).
Konfiguracja
Wchodzimy w opcje i konfigurujemy tak jak chcemy, jest 10 dostępnych ustawień.
Nie będę się tu rozpisywał i podam linijki, które są najbardziej przydatne, wklejamy je po prawej stronie ustawień, do ustawień użytkownika:
//ścieżka do amxxpc "amxxpawn.compiler.executablePath": "C:/gry/reamxmodx compiler/amxxpc.exe", //lista ścieżek do folderów, w których mają być sprawdzane pliki .inc "amxxpawn.compiler.includePaths": ["C:/Gry/reamxmodx compiler/include", "C:/Gry/projekt go mod/include", "C:/Gry/projekt cod mod/include"], //folder do którego będą się zapisywać skompilowane pliki "amxxpawn.compiler.outputPath": "C:/gry/reamxmodx compiler/compiled", //path oznacza, że pliki .amxx mają się zapisywać we wskazanym miejscu, source oznacza obok pliku .sma "amxxpawn.compiler.outputType": "path",
zostało jeszcze zbindowanie klawisza do kompilacji.
znowu ikona ustawień -> skróty klawiaturowe -> wyszukiwanie frazy "amxx" -> ustawianie klawisza dla "compile plugin"
I to w sumie byłoby na tyle, teraz ctrl+k ctrl+o i wybieramy folder dla projektu
Dosyć krótkie to wszystko wyszło, ale chyba wystarczająco zrozumiale.