WSTĘP
Workshop niesie ze sobą wiele korzyści, choćby takie że możemy mieć 2 mapy o takiej samej nazwie ponieważ ich id jest unikatowe, inną zaletą to że client pobiera mapy bezpośrednio z workshopu dzięki czemu nie jesteśmy "zmuszeni" do posiadania FastDL.
Poradnik pisany wręcz na kolanije, więc wybaczcie ewentualne błędy
Mam nadzieję że komuś się przyda.
W przypadku niektórych hostingów, authkey oraz +host_workshop_map mogą się znależć w web configu servera
//TODO: Wzbogacić poradnik o kolekcje (jeśli komuś chce się pisać)
GENEROWANIE KLUCZA STEAMWEB API
Aby server mógł komunikować się z workshopem, musimy wygenerować klucz steamweb api, w tym celu:
- Zaloguj się na https://steamcommunity.com
- Udaj się na https://steamcommunity.com/dev/apikeypowinno ukazać ci się coś takiego:Spoiler
- Wpisz w pole "Nazwa domeny" adres swojej domeny (lub ip servera)
- Zakceptuj regulamin
- Kliknij zielony przycisk "Zarejestruj się"
Po wykonaniu tych czyności powinno ukazać ci się coś takiego:
Łatwo odczytać gdzie znajduje się nasz klucz, w mojm przypadku to:
FE26B33FF6A8795A57980BBC64822D99
Pamiętaj jednak aby nikomu tego KLUCZA NIE UDOSTĘPNIAĆ!
DODAWANIE KLUCZA DO SERVERA
Skoro mamy już klucz to możemy go dodać do servera, w tym celu do komendy startowej servera dodajemy:
-authkey {NASZ_KLUCZ}
W mojm przypadku komenda startowa wygląda tak:
./srcds_run -game csgo -console -usercon +game_type 0 +game_mode 0 +map de_dust2 +sv_setsteamaccount XXX -net_port_try 1 -authkey FE26B33FF6A8795A57980BBC64822D99
ODCZYTYWANIE ID MAPY
Znajdźmy wpierw sobie jakąś mape, w tym celu udajemy się na http://steamcommunit...readytouseitems
Ja wybrałem sobie mape awp_lego_b2 która się znajduje pod adresem http://steamcommunit...s/?id=826486474
Link do mapy jest bardzo ważny bo to właśnie z niego odczytujemy id, jak widać w tym przypadku id to:
826486474
Na wszelki wypadek:
WGRYWANIE MAPY
Załadowanie mapy z workshopu sprowadza się jedynie do wpisania w konsole servera:
host_workshop_map {ID_MAPY}
W mojm przypadku:
host_workshop_map 826486474
Po wpisaniu komedny server pobierze mape do
maps/workshop/{ID_MAPY}
poczym ją odpali
Aby udowodnić że mapa została załadowana, tak wygląda wynik komedny
status
AUTOSTART MAPY
Jeśli chcemy aby dana mapa automatycznie się uruchamiała w przypadku startu servera musimy w skrypcie startowym zamienić:
+map {de_d...}
Na:
+host_workshop_map {ID_MAPY}
Przykładowo w mojm przypadku wyglądało by to tak:
./srcds_run -game csgo -console -usercon +game_type 0 +game_mode 0 +sv_setsteamaccount XXX -net_port_try 1 -authkey FE26B33FF6A8795A57980BBC64822D99 +host_workshop_map 826486474
SPRAWDZANIE JAKIE MAMY POBRANE MAPY
maps workshop
CIEKAWE LINKI
https://forums.allie...d.php?p=2081908
https://developer.va...erver_Operators