W tym poradniku pokaze w jaki sposob tworzyc nowe klasy i itemy w silniku.
Wchodzimy w sp naszego silnika a nastepnie szukamy:
1. Tworzenie klas.
Pierw musimy dodac nowa nazwe. Na samej gorze szukamy w "enum" dodajemy np Egzorcysta. Nastepnie nizej w:
new String:nazwy_klas[][] =
na samym dole w tej zmiennej tworzymy nowy wpis np:
"Egzorcysta"
nastepnie przechodzimy do opisu:
new String:opisy_klas[][] =
na samym dole w tej zmiennej tworzymy nowy wpis np:
"Posiada 100hp, 100 wytrzymalosci i 100 kondycji"
nastepnie przechodzimy do broni:
new bronie_klas[][] =
na samym dole w tej zmiennej tworzymy nowy wpis np:
{22, 6, 0, 0, 0}
Kazdy numer odowiada za bron klasy, numery sa przypisane z nazwy zmiennej "nazwy_broni[][]". W kolumnie musi znajdowac sie 5 liczb (czyli broni). Jezeli chcemy np dac klasie tylko dwie bronie to reszte cyfr w kolumnach ustawiamy na 0.
nastepnie przechodzimy do statystyk klasy:
new umiejetnosci_klas[][] =
na samym dole w tej zmiennej tworzymy nowy wpis np:
{0, 100, 100, 100}
Pierwsza kolumna odpowiada za poziom od ktorej ma byc dostepna klasa. Druga kolumna za zdrowie, trzecia za wytrzymalosc a czwarta za kondycje.
By sprawdzic w kodzie w jakiejs funkcji czy gracz uzywa wybrana klase dodajemy warunek:
klasa_gracza[indeks] == NAZWA_KLASY
Jako nazwe klasy podajemy nazwe przypisana do klasy "enum". W tym przypadku bedzie to Egzorcysta.
2. Tworzenie Itemow
Pierw musimy dodac nowa nazwe:
new String:nazwy_itemow[][]
na samym dole w tej zmiennej tworzymy nowy wpis np:
"Nogi Kapitana"
nastepnie przechodzimy do opisu:
new String:opisy_itemow[][] =
na samym dole w tej zmiennej tworzymy nowy wpis np:
"Nic nie posiadasz"
by sprawdzic w kodzie w jakiejs funkcji czy gracz uzywa wybrany item dodajemy warunek:
informacje_itemu_gracza[indeks][0] == NUMER_ITEMU
Jako numer itemu podajemy numer przedmiotu wedlug kolejnosci w zmiennej opis_itemu. W tym przypadku bedzie to 50.