Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[ROZWIĄZANE] Co oznacza przedrostek g_ i kiedy go stosujemy?


Najlepsza odpowiedź speedkill , 30.12.2014 14:53

Nie ma takiej potrzeby, po prostu każdy programista inaczej nazywa swoje zmienne, u mnie zawsze mają przedrostek g_ ;) Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 IntelCom

    Wszechwiedzący

  • Power User

Reputacja: 100
Zaawansowany

  • Postów:500
  • GG:
  • Imię:Dawid
  • Lokalizacja:Opole
Offline

Napisano 30.12.2014 14:32

Witam,

 

Otóż mam takie nie typowe pytanie co oznacza właśnie ten  przedrostek g_ i kiedy go stosujemy?

 

Przykład użycia:

g_Vip[33]

Z góry dzięki za pomoc.


  • +
  • -
  • 0

#2 NieWiemMamMac@

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 166
Profesjonalista

  • Postów:289
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:Lokalizacja
Offline

Napisano 30.12.2014 14:40

To zmienna, możesz dać jakikolwiek przedrostek: c,d,e,g,z,u,a. Nie ma różnicy. Poza tym nie trzeba dawać przedrostka.


Użytkownik NieWiemMamMac@ edytował ten post 30.12.2014 14:41

  • +
  • -
  • 1

Pomagam z klasami/perkami/silnikiem COD

Kontakt:

[email protected]

PW

 


#3 IntelCom

    Wszechwiedzący

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 100
Zaawansowany

  • Postów:500
  • GG:
  • Imię:Dawid
  • Lokalizacja:Opole
Offline

Napisano 30.12.2014 14:44

To zmienna, możesz dać jakikolwiek przedrostek: c,d,e,g,z,u,a. Nie ma różnicy.

 

 

Ok, a w takim razie w ogóle jest potrzeba użycia tego, a jeżeli tak to kiedy?

 

Proszę o podanie przykładu + wyjaśnienie ;)


  • +
  • -
  • 0

#4 speedkill

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 592
Godlike

  • Postów:2 733
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Prudnik
Offline

Napisano 30.12.2014 14:53   Najlepsza odpowiedź

Nie ma takiej potrzeby, po prostu każdy programista inaczej nazywa swoje zmienne, u mnie zawsze mają przedrostek g_ ;)
  • +
  • -
  • 1

If you can dream it, you can do it.


#5 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 30.12.2014 15:20

Od siebie dodam, że większość przedrostkiem g_ traktuje zmienne globalne, wtedy łatwiej jest je odróżnić od tych lokalnych. I jak dla mnie jest to dobra praktyka, wyróżniać w jakiś sposób zmienne globalne. Tak samo możesz też zapytać, czemu nazwy stałych (define) są pisane z wielkich liter, tutaj także jest to tylko założenie programisty (po więcej zapraszam tutaj), które po prostu poprawia czytelność kodu.
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#6 Proziom1

    Życzliwy

  • Użytkownik

Reputacja: 1
Nowy

  • Postów:30
  • Imię:Damian
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 30.12.2014 16:55

A ja mam takie pytanie bo w pluginie jest czasem taki dziwny zapis jak %s np. w funkcji wyświetlającej coś na ekranie.Co ten zapis oznacza ?


  • +
  • -
  • 0

#7 NieWiemMamMac@

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 166
Profesjonalista

  • Postów:289
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:Lokalizacja
Offline

Napisano 30.12.2014 17:01

http://amxx.pl/dokum...ja/f1366/format.


  • +
  • -
  • 0

Pomagam z klasami/perkami/silnikiem COD

Kontakt:

[email protected]

PW

 


#8 Wielkie Jol

    REPREZENTUJE SIEBIE I CAŁĄ GALAKTYKĘ

  • Support Team

Reputacja: 683
Wszechmogący

  • Postów:1 258
  • GG:
  • Lokalizacja:AMXX
Offline

Napisano 30.12.2014 17:07

Co do przedrostków tu masz temacik. Zapraszam do lektury.

 

https://forums.allie...ead.php?t=85274

 

g or g_ - globals (this is perfectly acceptable to use although you should avoid the others)
p or p_ - pointers (this is also perfectly acceptable to use)
i - integers/cells
f or fl - floats
sz - strings
b - bools
h - handles (can also be used in place of the pointer tag since either is technically correct)
v - vectors (not standard to HN but still useful)
fn - function (very rarely used even by people who use HN)

Użytkownik Wielkie Jol edytował ten post 30.12.2014 17:08

  • +
  • -
  • 0

"Żaden etyczny inżynier oprogramowania nie zgodzi się napisać procedury zniszczBagdad. Jego poczucie etyki domaga się, aby napisał procedurę zniszczMiasto, a Bagdad przekazał jako parametr" - Nathaniel Borenstein.


#9 Proziom1

    Życzliwy

  • Użytkownik

Reputacja: 1
Nowy

  • Postów:30
  • Imię:Damian
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 30.12.2014 17:22

Czyli o co chodzi tym kodzie :

new szText[128];

format(szText, 127, "Mam %d psy i %d koty.", 3, 4);
// lub
format(szText, 127, "Pi to ok %f.", 3.14);
// lub
format(szText, 127, "Lubie pisac w %s", "Pawnie");

Chodzi mi o ten tekst gdzie pisze %s co to się odwołuje jakoś do poszczególnego elementy wyżej zadeklarowanej tablicy czy jak ?W jaki sposób to działa ?


  • +
  • -
  • 0

#10 Wielkie Jol

    REPREZENTUJE SIEBIE I CAŁĄ GALAKTYKĘ

  • Support Team

Reputacja: 683
Wszechmogący

  • Postów:1 258
  • GG:
  • Lokalizacja:AMXX
Offline

Napisano 30.12.2014 17:33

Czyli o co chodzi tym kodzie :

new szText[128];

format(szText, 127, "Mam %d psy i %d koty.", 3, 4);
// lub
format(szText, 127, "Pi to ok %f.", 3.14);
// lub
format(szText, 127, "Lubie pisac w %s", "Pawnie");

Chodzi mi o ten tekst gdzie pisze %s co to się odwołuje jakoś do poszczególnego elementy wyżej zadeklarowanej tablicy czy jak ?W jaki sposób to działa ?

http://cpp0x.pl/doku...rd-C/printf/321

http://pl.wikibooks.org/wiki/C/printf

 

co do funkcji, formatuje Ci ona tekst do zmiennej tablicowej - szText.


Wielkie Jol (30.12.2014 17:34):
Ale to już jest chyba wątek na inny temat?
Wielkie Jol (30.12.2014 17:45):
http://cpp0x.pl/doku...wany-printf/736

Tu masz wszystko ładnie opisane pod tym linkiem. "Prosto" masz wytłumaczone.

  • +
  • -
  • 1

"Żaden etyczny inżynier oprogramowania nie zgodzi się napisać procedury zniszczBagdad. Jego poczucie etyki domaga się, aby napisał procedurę zniszczMiasto, a Bagdad przekazał jako parametr" - Nathaniel Borenstein.


#11 Proziom1

    Życzliwy

  • Użytkownik

Reputacja: 1
Nowy

  • Postów:30
  • Imię:Damian
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 30.12.2014 17:40

No dobra mamy taki tekst:

 

format(szText, 127, "Lubie pisac w %s", "Pawnie");

 

To po co tutaj jest ten zapis %s wytłumacz mi to jakoś prosto jak możesz a nie odsyłasz mnie do jakichś stron ?


  • +
  • -
  • -1

#12 mastah7991

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 154
Profesjonalista

  • Postów:388
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 30.12.2014 17:48

zamiast %s wyświetli Ci string kolejny po , może to być albo jakis string lub normalne słowo 


  • +
  • -
  • 0

#13 Proziom1

    Życzliwy

  • Użytkownik

Reputacja: 1
Nowy

  • Postów:30
  • Imię:Damian
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 30.12.2014 17:52

Aha czyli wyświetli mi się po prostu napis w tym przypadku: "Lubie pisac w Pawnie"  tak ?

A czemu nie może to być po prostu napisane w ten sposób:

 

format(szText, 127, "Lubie pisac w Pawnie");

 

Co to za różnica ?


  • +
  • -
  • 0

#14 mastah7991

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 154
Profesjonalista

  • Postów:388
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 30.12.2014 17:55

w tym przypadku żadna ale wyobraź sobie że chcesz wyświetlić np

format(szText, 64, "Witaj %s", name);

tutaj w kod nie dasz swojego nicku

format(szText, 64, "Witaj Proziom1");

bo każdy ma inny tylko do tablicy name pobierasz nick gracza i wyświetlasz go 


  • +
  • -
  • 1

#15 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 30.12.2014 18:06

Co to za różnica ?


Tak samo można się spytać co za różnica, czy w kodzie wpiszę 2 + 2 czy wpiszę 4. Odpowiedź: żadna. Jednak np przy takim zapisie: 24*60*60 jest dużo łatwiej się połapać, że chodzi o ilość sekund równych 1 dobie, niż gdybyśmy zapisali to po prostu jako 86400.
  • +
  • -
  • 0

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#16 Proziom1

    Życzliwy

  • Użytkownik

Reputacja: 1
Nowy

  • Postów:30
  • Imię:Damian
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 30.12.2014 18:07

Aha chyba już rozumiem o co chodzi.Dzięki za pomoc.


  • +
  • -
  • 0

#17 he1st

    Diablo Mody i te sprawy ;3

  • Użytkownik

Reputacja: 132
Zaawansowany

  • Postów:357
  • GG:
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Legionowo
Offline

Napisano 30.12.2014 18:10

Przykład z Diablo Moda (Wyświetlany HUD >> z lewej strony ekranu)

show_hudmessage(id, "Klasa: %s^nLvl: %i (%0.0f%s)^nItem: %s[%i]^nGildia: %s^nArtefakt:%s^nMana: %i^nKamienie: %i^nForum: %s", Race[player_class[id]],player_lvl[id],perc,"%",player_item_name[id],item_durability[id],nazwa_gildi[id],artefakt_info[player_artefakt[id]],mana_gracza[id],player_kamien[id],nazwa_forum);

Wyświetli 

 

hud.jpg

 

Jak widać używam bardzo dużej ilości tablic i odwołań, ale bez odwołań do tablic i formatowanego tekstu wszystko by się posypało :D


Użytkownik MS.Zer0. edytował ten post 30.12.2014 18:11

  • +
  • -
  • 0

b_350_20_000000_000000_FFFFFF_DA0707.png
b_350_20_000000_000000_FFFFFF_DA0707.png


#18 radim

    Godlike

  • Moderator

Reputacja: 939
Master

  • Postów:2 725
  • Steam:steam
  • Imię:Arkadiusz
  • Lokalizacja:Janów Lub.
Offline

Napisano 30.12.2014 21:24

Wiadomość wygenerowana automatycznie


Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Powód: Pomoc udzielona

Jeśli się z tym nie zgadzasz, report.png raportuj ten post, a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.


Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL
  • +
  • -
  • 0

Chcąc napisać do mnie prywatną wiadomość, wpierw zapoznaj się ze stroną "O mnie" w moim profilu użytkownika [ radim ] !





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych