Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Color Menu - 16 777 216 możliwych kolorów


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Fili:P

    Godlike

  • Power User

Reputacja: 754
Guru

  • Postów:1 679
  • Imię:Darek
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 24.11.2012 15:58

*
Popularny

opis
Przedstawiam zapowiadany już plugin Color Menu. Daje nam on możliwość tworzenia zupełnie nowych menu, składających się maksymalnie z 10 itemów ( 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 ).

screenshot
Dołączona grafika

inne informacje
Opis natywów i forwardów:
native cmenu_create( keys, title[ 256], numberstyle[ 6 ], nc1, nc2, nc3, tc1, tc2, tc3, header[ 17 ], Float:positionX, Float:positionY);
native cmenu_define_item( item_number, value[ 20 ] );
native cmenu_display( id );
native cmenu_close( id );
native cmenu_delete( );

forward cmenu_handle( id, key );


cmenu_create - rejestruje menu ( możemy zarejestrować jak na razie maksymalnie 1 menu ), wywołujemy na początku mapy ( plugin_init )
keys - zdefiniowane przyciski jak w starym menu ( np. MENU_KEY_1|MENU_KEY_2|MENU_KEY_3 )
title[ 256 ] - tablica z tytułem menu ( nie nagłówkiem ) nie będzie to widoczne dla gracza
numberstyle[ 6 ] - styl numeracji przedmiotów w menu, standardowo w nowym menu byłoby "%d."
nc1 - nasycenie koloru czerwonego w kolorze numerów menu
nc2 - nasycenie koloru zielonego w kolorze numerów menu
nc3 - nasycenie koloru niebieskiego w kolorze numerów menu ( miałem problem z przekazywaniem tablicy natywem )

tc1 - nasycenie koloru czerwonego w kolorze przedmiotów menu
tc2 - nasycenie koloru zielonego w kolorze przedmiotów menu
tc3 - nasycenie koloru niebieskiego w kolorze przedmiotów menu
header[ 17 ] - nagłówek naszego menu ( będzie miał kolor naszej numeracji )
positionX - pozycja naszego menu w osi X, czyli lewo-prawo ( ustawiamy jak HUD )
positionY - pozycja naszego menu w osi Y, czyli góra-dół ( ustawiamy jak HUD )

cmenu_define_item - definiuje wartość przedmiotu menu, polecam używać po cmenu_create
item_number - numer naszego przedmiotu ( czyli ten numerek w menu )
value[ 20 ] - wartość naszego przedmiotu

cmenu_display - wyświetla graczu menu
id - indeks gracza, któremu chcemy wyświetlić menu

cmenu_close - zamyka graczu menu
id - indeks gracza, któremu chcemy zamknąć menu

cmenu_delete - usuwa menu ( używać w plugin_end )

cmenu_handle - wywoływany w handle naszego menu, tworzymy w nim switcha, dzięki któremu mamy władze nad reakcjami po kliknięciu danego przedmiotu menu ( jak handle w starym menu )

Przykładowe menu:
#include <amxmodx>
#include <amxmisc>

#define PLUGIN "New Plug-In"
#define VERSION "1.0"
#define AUTHOR "Fili:P"

#define KEYS MENU_KEY_1|MENU_KEY_2|MENU_KEY_3|MENU_KEY_0

native cmenu_create( keys, title[ 256], numberstyle[ 6 ], nc1, nc2, nc3, tc1, tc2, tc3, header[ 17 ], Float:positionX, Float:positionY);
native cmenu_define_item( item_number, value[ 20 ] );
native cmenu_display( id );
native cmenu_close( id );
native cmenu_delete( );
forward cmenu_handle( id, key );

public plugin_init()
{
	register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR);
	
	cmenu_create( KEYS, "MojeMenu", "%d. ", 255, 255, 255, 80, 80, 255, "Menu", 0.1, 0.5 );
	cmenu_define_item( 1, "Opcja 1" );
	cmenu_define_item( 2, "Opcja 2" );
	cmenu_define_item( 3, "Opcja 3" );
	cmenu_define_item( 0, "Wyjscie" );
	
	register_clcmd( "say /menu", "menu" );
}
public plugin_end()
	cmenu_delete();

public menu(id)
	cmenu_display( id );

public cmenu_handle( id, key )
{
	switch( key )
	{
		case 0:
			client_print( id, print_chat, "Opcja 1" );
		case 1:
			client_print( id, print_chat, "Opcja 2" );
		case 2:
			client_print( id, print_chat, "Opcja 3" );
	}
}

Jeżeli są jakieś pytania proszę pisać w temacie, postaram się nie wszystkie skutecznie odpowiedzieć.

Ciekawostka:
Jeżeli chcesz pobawić się trochę wyglądem menu, a raczej hmm... efektem menu ( miganie ) zmieniaj wartość makrodefinicji REFRESH w FiliColorMenu.sma.

Wada:
ColorMenu zajmuje pierwszy i drugi kanał HUD.

download
Załączony plik  FiliColorMenu.sma   5,63 KB  134 Ilość pobrań
  FiliColorMenu.amxx
  • +
  • -
  • 15

#2 QuahodronN

    Godlike

  • Power User

Reputacja: 230
Wszechwidzący

  • Postów:1 262
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Olo
  • Lokalizacja:Śląsk
Offline

Napisano 24.11.2012 16:02

Dzięki za udostępnienie :)
  • +
  • -
  • 0

| CPU: I7-6700K @4.7GHz | Cooling: Corsair H110 | GPU: MSI GTX 1080 Gaming X | MOBO: Asus Maximus VIII Hero | RAM: Kingston Savage 16GB DDR4 @2800MHz |

| SSD: Samsung 840 Pro 128GB | SSD2: Samsung 840 Pro 256GB  |  PSU: Be Quiet L8 630W | Case: Gladius M40 | Mouse: Gigabyte M6980X | Keyboard: Sharkoon SHARK ZONE K20 Headphones: HyperX HX Cloud Black Display: Triple LG 24MP67VQ-P |

 

TS3: ts.kreedzmania.pl - 512 Slotów - Darmowe Kanały ;)


#3 Pan PrO

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 99
Zaawansowany

  • Postów:388
  • Lokalizacja:PC
Offline

Napisano 24.11.2012 16:16

Dobra robota
  • +
  • -
  • 0

#4 Krytykiewicz

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 18
Początkujący

  • Postów:114
  • Lokalizacja:Stąd
Offline

Napisano 24.11.2012 16:19

Świetna robota, a mam takie nietypowe pytanie: jak z optymalnością? Ciekawi mnie czy to gorsze rozwiązanie od, np. nowego menu.

Użytkownik Krytykiewicz edytował ten post 24.11.2012 16:20

  • +
  • -
  • 0

#5 Fili:P

    Godlike

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 754
Guru

  • Postów:1 679
  • Imię:Darek
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 24.11.2012 16:26

Świetna robota, a mam takie nietypowe pytanie: jak z optymalnością? Ciekawi mnie czy to gorsze rozwiązanie od, np. nowego menu.

Według mnie najgorszą tutaj wadą jest, to że tracimy aż 2 kanały HUD. Jednak myślę że warto, iż to menu możemy ustawić w dowolnym miejscu.
  • +
  • -
  • 0

#6 Nestea****Lemon

    Herbata ?!

  • Użytkownik

Reputacja: 81
Zaawansowany

  • Postów:313
  • GG:
  • Imię:Dawid
  • Lokalizacja:Radzyń Podlaski
Offline

Napisano 24.11.2012 18:31

Bardzo przydatne , na pewno wykorzystam to w jakimś pluginie lub modzie :)
  • +
  • -
  • 1

cY2lZ.gif

http://nestea-tdm.cba.pl <---- Nestea****Lemon Blog


Aktualnie tworzę moda do Minecrafta ^D^


#7 ToRRent

    Czempion

  • Power User

Reputacja: 229
Wszechwidzący

  • Postów:861
  • Imię:Łukasz
  • Lokalizacja:Wrocław
Offline

Napisano 24.11.2012 20:50

Świetna robota, a mam takie nietypowe pytanie: jak z optymalnością? Ciekawi mnie czy to gorsze rozwiązanie od, np. nowego menu.

Według mnie najgorszą tutaj wadą jest, to że tracimy aż 2 kanały HUD. Jednak myślę że warto, iż to menu możemy ustawić w dowolnym miejscu.


Zawsze można przerobić na dHUD ^D^
  • +
  • -
  • 0

#8 Fili:P

    Godlike

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 754
Guru

  • Postów:1 679
  • Imię:Darek
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 24.11.2012 20:58

Świetna robota, a mam takie nietypowe pytanie: jak z optymalnością? Ciekawi mnie czy to gorsze rozwiązanie od, np. nowego menu.

Według mnie najgorszą tutaj wadą jest, to że tracimy aż 2 kanały HUD. Jednak myślę że warto, iż to menu możemy ustawić w dowolnym miejscu.


Zawsze można przerobić na dHUD ^D^

Właśnie też o tym myślałem, ale to może kiedyś :D
  • +
  • -
  • 0

#9 speedkill

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 592
Godlike

  • Postów:2 733
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Prudnik
Offline

Napisano 25.11.2012 09:16

Przepraszam za brzydki kod, ale tabulacja nie działa mi w edytorze na forum.

Kod poprawiony. Dodałem tabulację oraz teraz kod się kompiluje, brakowało trzech define ;)

#define PLUGIN "New Plug-In"
#define VERSION "1.0"
#define AUTHOR "Fili:P"

  • +
  • -
  • 0

If you can dream it, you can do it.


#10 Fili:P

    Godlike

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 754
Guru

  • Postów:1 679
  • Imię:Darek
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 25.11.2012 09:23

Przepraszam za brzydki kod, ale tabulacja nie działa mi w edytorze na forum.

Kod poprawiony. Dodałem tabulację oraz teraz kod się kompiluje, brakowało trzech define ;)

#define PLUGIN "New Plug-In"
#define VERSION "1.0"
#define AUTHOR "Fili:P"

Dzięki usunąłem żeby kod był krótszy, a potem zapomniałem zamienić w plugin_init :)
  • +
  • -
  • 0

#11 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 25.11.2012 21:51

Kolorowe menu kosztem dwóch kanałów hud gdzie naraz można wyświetlić 4 wiadomości? Menu może ciekawe, ale mi do niczego potrzebne nie będzie.
  • +
  • -
  • 1

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#12 Droso

    Dawniej HubertTM

  • Support Team

Reputacja: 1 291
Godlike

  • Postów:2 371
  • Steam:steam
  • Imię:Hubert
  • Lokalizacja:Wrocław
Offline

Napisano 25.11.2012 22:03

Jedyny plusik tego dla mnie to ustawianie menu w dowolnej pozycji, może się komuś przyda. Kolory mnie nie obchodzą :P
  • +
  • -
  • 0

Piszę pluginy pod: AMX MOD X oraz SOURCE MOD!

Na zlecenie i bez zlecenia zresztą też!





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych