Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Fakemeta i Fun.


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kukol

    Zaawansowany

  • Zbanowany

Reputacja: 6
Nowy

  • Postów:113
  • Lokalizacja:Katowice
Offline

Napisano 13.10.2011 00:20

Witam! Mam do Was pytanie... Mam w pluginie 2 moduły, fakemeta oraz fun. Ale chciałbym zrezygnować z Fun'a, bo podobno lepiej korzystać albo z fakemety albo fun'a. A więc jak mam:

give_item(id, "weapon_m4a1") To jest w Fun. Ale jak zrezygnuję z Fun to będę musiał jeszcze załączyć moduł "Fakemeta_Util" czy to nie wyjdzie na to samo? Bo i tak czy tak mam załączone dwa moduły a ze zwykłej fakemety zrezygnować nie mogę.

I czy fm_set_user_godmode(id, 1) jest tym samym co set_user_godmode(id, 1)

#2 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 553
Godlike

  • Postów:11 976
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 13.10.2011 08:04

Fakemeta_Util to nie moduł tylko takie dodatkowe funkcje do podstawowej fakemety

I czy fm_set_user_godmode(id, 1) jest tym samym co set_user_godmode(id, 1)

tak
  • +
  • -
  • 1

#3 Kukol

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 6
Nowy

  • Postów:113
  • Lokalizacja:Katowice
Offline

Napisano 13.10.2011 08:31

A jeszcze takie pytanie. Lepiej używać Fakemety czy Fun? Bo np. Jak chce ustawić aby nie było słuchać korków to muszę załączyć fun i ustawić set_user_footsteps(id, 1); ale przecież nie opłaca się na jedno polecenie includować całego modułu.

#4 Muzzi

    Guru

  • Przyjaciel

Reputacja: 228
Wszechwidzący

  • Postów:772
  • Lokalizacja:Kraków
Offline

Napisano 13.10.2011 10:24

Wszystko ma swoje plusy i minusy, biblioteka fakemeta_util to zbiór funkcji / stocków które nie mają większego znaczenia jeżeli chodzi o optymalizacje.
Jak chcesz użyć cichego 'chodzenia' i tylko dla tego skorzystać z fun to już lepiej użyć fakemety / fakemeta_util

@Edit
Chciałbym wspomnieć iż, amxx ładuje wszystkie moduły więc jeżeli wykorzystasz fun do jednej funkcji nic się nie stanie :)

Użytkownik Muzzi edytował ten post 13.10.2011 10:52

  • +
  • -
  • 1

#5 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 553
Godlike

  • Postów:11 976
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 13.10.2011 10:56

http://forums.allied...6608#post376608
kod fm_set_user_footsteps
w tym przypadku lepiej użyć funkcji z fun'a
  • +
  • -
  • 1

#6 Fili:P

    Godlike

  • Power User

Reputacja: 754
Guru

  • Postów:1 679
  • Imię:Darek
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 13.10.2011 11:58

Ja bym na twoim miejscu includował tylko fakemete i użył tych stocków: http://amxx.pl/topic...gotowe-funkcje/

Użytkownik Fili:P edytował ten post 13.10.2011 11:58

  • +
  • -
  • 1

#7 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 553
Godlike

  • Postów:11 976
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 13.10.2011 13:13

polecam przeczytać ten tutorial
http://forums.allied...ead.php?t=88792
zmienicie zdanie że fakemeta jest najlepsza do wszystkiego
  • +
  • -
  • 1

#8 Kukol

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 6
Nowy

  • Postów:113
  • Lokalizacja:Katowice
Offline

Napisano 13.10.2011 16:14

Widzę, że Fakemeta dużo więcej CPU zabiera. :/
Teraz to już całkiem nie wiem co ja mam robić..

W sumie to wszystkie funkcje w Fakemecie znajdę w engine oraz fun'ie?
I w pluginie lepiej byłoby zamienić na te moduły a Fakemete wywalić?

#9 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 553
Godlike

  • Postów:11 976
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 13.10.2011 16:47

z jednej skrajności popadasz w drugą :P
chodzi o to że nie ma potrzeby używania specjalnych stocków fakemety gdy inne moduły udostępniają takie funkcje
tak więc fakemeta jest ok ale nie zawsze
  • +
  • -
  • 0

#10 Kukol

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 6
Nowy

  • Postów:113
  • Lokalizacja:Katowice
Offline

Napisano 13.10.2011 17:15

Czyli po Twej wypowiedzi mam rozumieć,iż lepiej użyć fakemeta + fun niż fakemeta + fakemeta_util?
A może lepiej wyciągnąć stock z tej biblioteki i wkleić go do pluginu i wykorzystać tak jak to robią ludzie (chyba) w niektórych pluginach np. Zombie?

Użytkownik Kukol edytował ten post 13.10.2011 17:16


#11 ^Grzyboo

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 246
Wszechwidzący

  • Postów:461
  • Imię:Grzyboo
  • Lokalizacja:Tak
Offline

Napisano 13.10.2011 17:24

Stocki mają taką właściwość, że gdy nie są użyte, to nie ma ich w pluginie, więc #include pliku ze stockami, czy dodanie do pluginu stocka to jest to samo.
  • +
  • -
  • 0

#12 Kukol

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 6
Nowy

  • Postów:113
  • Lokalizacja:Katowice
Offline

Napisano 13.10.2011 17:36

Jejku, to teraz wogóle już mam wodę w mózgu. To ja z tego wszystkiego przerobiłem moje pluginy aby nie używać modułu fun, a tutaj się dowiaduję, że fakemeta nie zawsze jest dobra. :<

#13 ^Grzyboo

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 246
Wszechwidzący

  • Postów:461
  • Imię:Grzyboo
  • Lokalizacja:Tak
Offline

Napisano 13.10.2011 17:47

Jest dobra, ale bez przesady jak użyjesz funa zamiast fakemety lub na odwrót to przecież nic się nie stanie. Chyba nie robisz w pełni profesjonalnych serwerów z pingami po 5.
Używaj tego, co wygodnie się Tobie używa. Pamiętaj o tym, żeby jak najmniej używać prethinka, bardzo częstych tasków i będzie ok.
  • +
  • -
  • 0

#14 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 13.10.2011 17:49

chodzi o to ze lepiej jest uzyc funkcji modulowej wkompilowanej w dll'ke czy so niz uzywac stocka ktorego wywolanie dopiero wywola funkcje biblioteczne ale tak naprawdę to do kilku tysiecy linijek przy sredniej klasy serverze nie ma znaczenia czy uzyjesz 10 modulów czy 2

co do kopiowania stockow lepiej jest zalaczyc caly plik bo i tak zostana wybrane tylko odpowiednie stocki ale np jak ktos nie ma fakemeta_util to nie skompiluje sobie tego

a amxx wlacza moduly ktore sa mu potrzebne sam a nie od razu wszystkie
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#15 Kukol

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 6
Nowy

  • Postów:113
  • Lokalizacja:Katowice
Offline

Napisano 13.10.2011 17:51

register_forward(FM_CmdStart, "fw_CmdStart")
register_forward(FM_PlayerPreThink, "client_PreThink");


Czy FM_CmdStart działa tak samo jak FM_PlayerPreThink i mogę w CmdStart wykryć np. wciśnięcie klawisza?
Co słyszałem gdzieś, że FM_CMDStart jest mniej obciążający, to prawda?

Okej, po prostu postaram się nie używać funa razem z fakemeta lub na odwrót bo w sumie funkcje są podobne.

Użytkownik Kukol edytował ten post 13.10.2011 17:52


#16 ^Grzyboo

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 246
Wszechwidzący

  • Postów:461
  • Imię:Grzyboo
  • Lokalizacja:Tak
Offline

Napisano 13.10.2011 17:54

Nie wiem czy mniej obciążający, ale CmdStart ma podobne, lub takie same możliwości jak PreThink
  • +
  • -
  • 0

#17 diablix

    emeryt

  • Przyjaciel

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:663
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Daniel
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 13.10.2011 19:20

Cmd start czyli jest wywoływany przy użyciu jakieś komendy. Pre think wykonuję się co klatkę gracza więc np do przechwytywania przycisków lepiej użyć cmdstart.

Dla jasności

fakemeta_util to nie moduł tylko plik nagłówkowy który posiada funkcje stock'owe sklejone z funkcji mniejszych tyle że natywnych (z dll'ki/so)
  • +
  • -
  • 0

#18 Kukol

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 6
Nowy

  • Postów:113
  • Lokalizacja:Katowice
Offline

Napisano 13.10.2011 20:17

A muszę załączać zwykłą fakemete żeby załączyć fakemeta_util czy mogę mieć tylko fakemeta_util załączoną?

#19 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 553
Godlike

  • Postów:11 976
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 13.10.2011 20:17

chodzi o to ze lepiej jest uzyc funkcji modulowej wkompilowanej w dll'ke czy so niz uzywac stocka ktorego wywolanie dopiero wywola funkcje biblioteczne

dokładnie


Chyba nie robisz w pełni profesjonalnych serwerów z pingami po 5.

fakemeta nie ma nic do tego

A muszę załączać zwykłą fakemete żeby załączyć fakemeta_util

tak
  • +
  • -
  • 0

#20 MarWit

    The Chosen One

  • Przyjaciel

Reputacja: 843
Czempion

  • Postów:1 485
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Marcin
  • Lokalizacja:Bystrzyca
Offline

Napisano 13.10.2011 21:37

@up, jak zainludujemy fakemeta_util, to juz fakemety nie trzeba ( przynajmniej jak ja uzywalem to nie musialem ) ;d
  • +
  • -
  • 0

marwit-0.png





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych