Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Pytanie o tworzenie bytów "poza/nad" mapą


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 21.12.2014 16:07

Czy jest możliwe stworzenie bytu poza mapą, tzn np nad niebem ("sky") ?







|-------------------------------|
|   To jest dwuwymiarowa  |
|bryla "sky", granica mapy |     .      <<  Byt chcę tworzyć Tutaj
|-------------------------------|




Jest to możliwe ?

 

 

// Tak nie jestem malarzem xD


Użytkownik NoLiFeR edytował ten post 21.12.2014 16:08

  • +
  • -
  • 0

#2 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 517
Wszechwiedzący

  • Postów:1 500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 23.12.2014 00:30

A czemu miałoby nie być. Musisz najpierw stworzyć byt, a potem dać mu origin gdzieś poza mapą.


  • +
  • -
  • 1

#3 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 23.12.2014 00:44

Chciałbym spytać się tylko czy nie stworzy to jakichś komplikacji np z teleportowaniem tam gracza (poza tym iż patrząc w niebo nie będzie go widział) :)

 


Użytkownik NoLiFeR edytował ten post 23.12.2014 00:44

  • +
  • -
  • 0

#4 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 517
Wszechwiedzący

  • Postów:1 500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 24.12.2014 05:01

Raczej jak go tam teleportujesz to zadziała grawitacja i pi*****nie z całym impetem o mapę od zewnętrznej strony po czym zginie, ale mogę się mylić, najprościej sprawidzić.

//Tak tak, dokonałem samocenzury, w razie czego tam miało być 'pierdyknie' :P


  • +
  • -
  • 0

#5 Droso

    Dawniej HubertTM

  • Support Team

Reputacja: 1 291
Godlike

  • Postów:2 371
  • Steam:steam
  • Imię:Hubert
  • Lokalizacja:Wrocław
Offline

Napisano 24.12.2014 09:12

na każdej mapie granica sky jest w różnych miejscach, dodatkowo nie każdy robi mapy jako ładne bryły, więc zależy co tam nad 'niebem' w ogóle jest, może być też jakaś bryła (rzadko), ogólnie, to ekran graczowi po za mapą chyba będzie się tak rozmazywał jakbyś wszedł w tekstury, tak mi się wydaję, nie wiem jak zadziała grawitacja, bo to zależy od miejsca.

Ogólnie chyba można tworzyć byty poza mapą w AMXX i nie ma z tym problemów, tylko w mappingu nie można tworzyć bytów poza mapą ;P


  • +
  • -
  • 1

Piszę pluginy pod: AMX MOD X oraz SOURCE MOD!

Na zlecenie i bez zlecenia zresztą też!


#6 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 517
Wszechwiedzący

  • Postów:1 500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 24.12.2014 11:44


ekran graczowi po za mapą chyba będzie się tak rozmazywał jakbyś wszedł w tekstury
Wyjedź sobie poza mapę będąc na spec albo w trybie godmode to zobaczysz, że nic nie zobaczysz:D
  • +
  • -
  • 0

#7 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 25.12.2014 13:21

Stworzyłem sobie prostą funkcje, która teleportuje mnie poza granice mapy.

Odkryłem iż teleportując się tam nie moge się poruszać, a obraz jest rozmazany..

Jak mógłbym stworzyć tam oczywiście z poziomu amxx jakieś pomieszczenie ?

tekstury nie grają roli, lecz aby taką bryłe oteksturować nie mam żadnego modelu ściany :/ Podeśle ktoś coś ? 


Użytkownik NoLiFeR edytował ten post 25.12.2014 13:23

  • +
  • -
  • 0

#8 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 517
Wszechwiedzący

  • Postów:1 500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 26.12.2014 15:42


Odkryłem iż teleportując się tam nie moge się poruszać, a obraz jest rozmazany..

Mapa to zamknięta bryła i miejsce dla graczy jest w jej wnętrzu. Tam działa grawitacja i wszystko inne. Nie sądzę, żeby po kompilacji było możliwe zrobienie drugiej bryły gdzie gracze będą mogli się poruszać. Nawet gdyby to będzie tam ciemno jak w d*pie u murzyna. Oczywiście jak nie spróbujesz to się nie dowiesz.


  • +
  • -
  • 0

#9 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 26.12.2014 23:16

Właśnie pytam o tworzenie takiego pokoju :D

/ a byt "light" ? :) rozświetlił by mapke :D


Użytkownik NoLiFeR edytował ten post 26.12.2014 23:17

  • +
  • -
  • 0

#10 psilocybe

    Toasty!

  • Power User

Reputacja: 252
Wszechwidzący

  • Postów:524
  • Steam:steam
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:PL
Offline

Napisano 29.12.2014 01:23

Można tworzyć pomieszczenia poza mapą i teleportować do nich graczy i spawnować enty (np. light)

 

Zostało to już napisane i wykorzystane w pluginie: http://amxx.pl/topic...k-control-v301/

 

Odpowiada za to osobny plugin atac_jail.sma

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 0

Dołączona grafika

Dołączona grafika


#11 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 517
Wszechwiedzący

  • Postów:1 500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 29.12.2014 10:59

O ile mi wiadomo, to takie pokoje znajdują się zwykle we wnętrzu bryły mapy w lokalizacji niedostępnej do wejścia "normalnie" stąd jest na nich światło. Bytu light, który da światło, nie stworzysz po kompilacji mapy. Możesz natomiast zrobić temp entity TE_DLIGHT, które Ci rozświetli pomieszczenie, ale nie wiem czy to zadziała. Musisz zrobić pokój z 6 modeli ścian, które ustawisz w odpowiednim położeniu pod odpowiednim kontem, próbuj i daj znać, sam jestem ciekawy czy da rade.


  • +
  • -
  • 0

#12 psilocybe

    Toasty!

  • Power User

Reputacja: 252
Wszechwidzący

  • Postów:524
  • Steam:steam
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:PL
Offline

Napisano 29.12.2014 22:00

grankee, nawet nie sprawdziłeś kodu :D Popatrz i powiedz jak to działa. Światła tam nie widze :D

 

Ja nie sprawdzałem jak działa plugin ATAC u siebie, ale z tego co pamiętam to na każdej mapie działał punishment Jail, więc jestem ciekawy gdzie plugin by stworzył jail gdyby mapa była najprostrzym sześcianem?


  • +
  • -
  • 0

Dołączona grafika

Dołączona grafika


#13 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 30.12.2014 13:05

Z tego co widze, za mapą na pewno nie.

Zrezygnowałem z tego projektu, jak zrozumiałem czym tak naprawdę jest mapa.

byt sky "wycina" z przestrzeni mapy bryłe, dodatkowo ograniczoną przez "sciany wewnętrzne" jak np brama na de_dust2

reszta wypełniana jest "czymś" dziwnym, tzn nawet jak byśmy stworzyli pomieszczenie gracz zostałby zablokowany bo nie miał by przestrzeni do poruszania sie...

Myślę jeszcze nad jednym pomysłem a mianowicie zrobienie bryły, z CONTENT_SKY, która to w moich zamyśleniach stworzyła by 2-gą taką przestrzeń.

Jest to możliwe ?


Użytkownik NoLiFeR edytował ten post 30.12.2014 13:07

  • +
  • -
  • 0

#14 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 517
Wszechwiedzący

  • Postów:1 500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 30.12.2014 14:11


grankee, nawet nie sprawdziłeś kodu Popatrz i powiedz jak to działa. Światła tam nie widze

takie pokoje znajdują się zwykle we wnętrzu bryły mapy w lokalizacji niedostępnej do wejścia "normalnie" stąd jest na nich światło

Po prostu cała mapa ma taką naturę, że jest oświetlona bytem light_env(czy jakoś tak) i każde jest miejsce ma w mniejszym lub większym stopniu oświetlenie, także ukryte pokoje wykorzystane jako więzienia.


więc jestem ciekawy gdzie plugin by stworzył jail gdyby mapa była najprostrzym sześcianem

Plugin nie tworzy Jail, plugin ma zapisane w pliku położenie ukrytego pokoju, który istnieje na znacznej większości map i tam przenosi. Mapa prosty sześcian=brak więzienia=nie jesteś w stanie podać jego położenia do pliku.


Użytkownik grankee edytował ten post 30.12.2014 14:12

  • +
  • -
  • 2

#15 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 30.12.2014 17:58

Na de_dust2 istnieje taki pokój koło respu CT


Da się poprzez fakemete/engine/coś kolwiek innego ustawić ten CONTENT_SKY ?


  • +
  • -
  • 0

#16 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 517
Wszechwiedzący

  • Postów:1 500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 31.12.2014 02:13

Ja to widzę tak:

Potrzebujesz modelu ściany, najlepiej kwadratowy, robisz pokój z sześciu ścian, w środku robisz TE_DLIGHT, teleportujesz tam gracza i sprawdzasz czy obraz jest rozmazany czy nie.

Jeśli nie będzie rozmazany(to jest możliwe, bo nie będziesz z wnętrza patrzył na nieoteksturowaną przestrzeń tylko na model) to możesz się pobawić w fake chodzenie, zmienianie originu w prethinku zaleznie od naciskanych przyciskow, nie bedzie to moze tak plynne i idealne jak normalnie, ale mysle ze bedziesz w stanie to zrobic na tyle, zeby mialo rację bytu. Rzecz jasna nie ma tam mowy o strzelaninie, ale nie określiłeś do czego Ci to pomieszczenie. Oczywiście pomogę, ale najpierw sprawdź co tam widzisz.


  • +
  • -
  • 0

#17 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 31.12.2014 08:39

Sprawdze i zedytuje post


  • +
  • -
  • 0

#18 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 31.12.2014 10:19

nie moge edytować powyższego posta, ale stwierdzam, iż jest to niemożliwe :/


próbowałem wszystkimi możliwymi sposobami, ale za każdym razem to samo ;/

Do zamknięcia, dziękuje za zaaranzowanie w temat.


  • +
  • -
  • 0

#19 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 31.12.2014 14:28

Wiadomość wygenerowana automatycznie


Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Powód: Temat zamknięty na prośbę użytkownika.


Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych