Wiele osób szuka w internecie odpowiedzi na pytanie:
Jak zrobić reklamy na serwerze w postaci tabliczek na ścianach.
Na moje pytanie znajdziecie odpowiedź w poniższym Poradniku:
Wymagania:
- Zainstalowany poprawnie Amxmox 1.76
- Potrzebujemy plugin: In-Game Advertisement System, dostępny w załączniku
- Obrazka: typ: bmp 256 kolorów
- Programu: Sprite Wizard v1.1
- Programu: Spritefixer
- Programu Graficznego
> Wszystko możemy ściągnąć z załącznika
Instalacja pluginu:
- Ściągamy z załącznika:
In-Game Advertisement System- Łączymy się z FTP serwera
- Plik in_game_ads.amxx wrzucamy do:
/addons/amxmodx/plugins- Edytujemy:
/addons/amxmodx/configs/plugins.ini- Na końcu dodajemy: in_game_ads.amxx
- Plik zapisujemy
Katalog: In-Game Ads wrzucamy do
/addons/amxmodx/configs- W środku tego katalogu powinien być plik:
/addons/amxmodx/configs/In-Game Ads/precache_list.cfg- Instalacje pluginu mamy za sobą.
Tworzenie Obrazka:
- Uruchamiamy sobie np Program: Photoshop Cs 2
- W Menu wybieramy Plik> Nowy i ustawiamy:
Szerokość: 256 px
Wysokość: 64 px
Tło: Przeżroczyste
- Przykładowo Ja w mojej reklamie zrobię Czarne tło z białym napisem:
- Wypełniam pole Czarnym kolorem: Przy użyciu narzędzia Wiadro z farbą

- Nasz Efekt:

- Następnie Za pomocą narzędzia TEXT

- Zaznaczamy mniej więcej tak:

- Wpisujemy naszą wiadomość:

- Wielkość czcionek, kolor, krój możemy według własnego uzniania zmienić w narzędziach programu:

- Teraz mamy swój przykład reklamy. Ale to jeszcze nie koniec.
- Następnym krokiem należy zapisać ten plik:
W menu Plik wybieramy:

- Zapisujemy to w JPG:

- No i początek jest.
- Teraz zapisany plik otwieramy za pomocą Painta ( przykład )

- Następnie Zapisujemy nasz plik w Mapa Bitowa 256 kolorów
- Jeżeli będzie pytać o to:

- Klikamy Tak
- Mamy już gotowy podkład.
Konwertowanie Obrazka do pliku .spr:
- Ściągamy z załącznika plik:
Sprite Wizard v1.1
- Uruchamiamy program, winniśmy zobaczyć:

- Robimy Next
- Teraz mamy:

- Klikamy Browse
- Wybieramy nasz zapisany plik bmp
- I znów next
- Teraz mamy:

- I znów Next
- Pojawiło się:

- Znów next i mamy:

- Klikamy finish
- Zapisujemy sobie jako info

- Następnie ok i zamykamy
Modyfikacja nowo utworzonego pliku:
- Jeżeli nie wykonamy poniższych czynności nasza reklama będąca na serwerze będzie się kierować zawsze do pola widzenia do gracza.
- Program pozwoli by nasz plik nowo stworzony mógł przyczepiać się do ścian.
- Więc ściągamy plik z załącznika: spritefixer.zip
- Rozpakowywujeny, Instalujemy
- Po poprawnym zainstalowaniu na pulpicie otrzymaliśmy nowy skrót:

- Uruchamiany program.
- Powinniśmy zobaczyć coś takiego:

- klikamy na browse:
- Szukamy naszego pliku info.spr. Jak znajdziemy klikamy otwórz
- Następnie nasz program ustawiamy wg rysunku:

- Klikamy na Fix my sprite:
- I jak zobaczymy coś takiego:

- To znaczy że jest wszystko ok
Instalacja Reklam:
- Łączymy się z FTP Serwera
Plik: info.spr wrzucamy do:
/cstrike/spritesEdytujemy:
/addons/amxmodx/configs/In-Game Ads/precache_list.cfgDodajemy linię:
sprites/info.spr- Restartujemy Serwer.
Dodawanie Reklam:
- Wchodzimy do naszego Kantera
- Otwieramy konsolę [~] pod esc
- Wpisujemy:
bind "F12" "+place_ad"- Wychodzimy z konsoli
- Przechodzimy w miejsce gdzie ma być reklama
- Klikamy F12, pojawi sie to:

- Klikamy na 2 ( sprotes/info.spr )
- Powinno się pojawić w wybranym przez ciebie miejscu
- Jeżeli się nie pojawiło. Przytrzymujemy F12 i za pomoca myszki regulujemy gdzie ta reklama ma być. czy wyzej czy niżej. Myszką określamy. Można umieścić to wszędzie
- Ok Reklama wisi na ścianie.
- Mamy takie menu:

- Oznaczenie numerków
1 - Informacja o strefie raszu
2 - Nasza reklama.
Wciśnięcie 1 albo 2 powoduje zmianę wyświetlanego pliku.
6. Zwiększanie reklamy na ścianie
7. Zmniejszanie reklamy na ścianie
8 Zapis reklamy
- Gdy jest reklama w wybranym miejscu. dobrany rozmiar klikamy na:
8 Save this ad
Następne potwierdzenie zapisu:

- Klikamy 1 Yes, Save it
- Połączmy się z FTP
- Przejdź do
/addons/amxmodx/configs/In-Game Ads/- Zobaczysz plik:
nazwa_mapy.txtW naszym przypadku
de_westwood.txt- W pliku znajduje się:
sprites/info.spr origin 869.511779 -573.768737 65.502647 angles 0.000000 270.000000 0.000000 scale 1.299999
Pierwsza linijka: Nasz pliczek
Druga linijka: Położenie
Trzecia linijka: Położenie
czwarta: skala
I od tej pory mamy reklamę na serwerze.
W razie niejasności lub nie zrozumienia tego poradnika proszę kierować swoje uwagi w tym temacie.
Autor postu nałożył prawa autorskie.
Zabrania się kopiowania / wykorzystywania na innych stronach internetowych
Kopiowanie bez zgody autora - Zakazane
Jestem autorem tego artykułu: oraz właścicielem forum.cs-mord.pl