Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Jak dodać miny do klasyTUTORIAL


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Kamil0

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 10
Początkujący

  • Postów:59
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:Małopolska
Offline

Napisano 15.08.2011 08:04

Witam, przedstawiam poradnik w którym dowiesz się jak dodać miny klasie

Poradnik przedstawię na przykładnie klasy komandos, i prostego wzoru.


Prosty wzór

#include <amxmodx>
#include <codmod>

new const nazwa[] = "nazwa";
new const opis[] = "opis";
new const bronie = 1<<CSW_M4A1;
new const zdrowie = 1;
new const kondycja = 1;
new const inteligencja = 1;
new const wytrzymalosc = 1;


public plugin_init() {
        cod_register_class(nazwa, opis, bronie, zdrowie, kondycja, inteligencja, wytrzymalosc);
		}	

Pod:
#include <codmod>

dodajemy

#include <engine>
#include <hamsandwich>

#define ILOSC_MIN_GRACZA X // tutaj ustali ilośc min

pod:
new const wytrzymalosc = 60;

dodajemy(robimy linijkę odstępu):

new const model[] = "models/QTM_CodMod/mine.mdl"

new ilosc_min_gracza[33];

new bool:ma_klase[33];

new sprite_blast;


do plugin init dodajemy
register_event("HLTV", "NowaRunda", "a", "1=0", "2=0");
	register_event("ResetHUD", "ResetHUD", "abe");
	
	register_touch("mine", "player",  "DotykMiny");


na koniec kodu:
public plugin_precache()
{
	precache_model(model);
	sprite_blast = precache_model("sprites/dexplo.spr");
}
public cod_class_disabled(id)
	ma_klase[id] = false;
	
public cod_class_enabled(id)
	{
	ma_klase[id] = true;
	ilosc_min_gracza[id] = ILOSC_MIN_GRACZA;
	return COD_CONTINUE;
	}
public cod_class_skill_used(id)
{		
	if (!ilosc_min_gracza[id])
	{
		client_print(id, print_center, "Wykorzystales juz wszystkie miny!");
		return PLUGIN_CONTINUE;
	}
	
	ilosc_min_gracza[id]--;
	
	new Float:origin[3];
	entity_get_vector(id, EV_VEC_origin, origin);
		
	new ent = create_entity("info_target");
	entity_set_string(ent ,EV_SZ_classname, "mine");
	entity_set_edict(ent ,EV_ENT_owner, id);
	entity_set_int(ent, EV_INT_movetype, MOVETYPE_TOSS);
	entity_set_origin(ent, origin);
	entity_set_int(ent, EV_INT_solid, SOLID_BBOX);
	
	entity_set_model(ent, model);
	entity_set_size(ent,Float:{-16.0,-16.0,0.0},Float:{16.0,16.0,2.0});
	
	drop_to_floor(ent);
	
	set_rendering(ent,kRenderFxNone, 0,0,0, kRenderTransTexture,50);
	
	
	return PLUGIN_CONTINUE;
}

public DotykMiny(ent, id)
{
	if(!is_valid_ent(ent))
		return;
		
	new attacker = entity_get_edict(ent, EV_ENT_owner);
	if (get_user_team(attacker) != get_user_team(id))
	{
		new Float:fOrigin[3];
		entity_get_vector( ent, EV_VEC_origin, fOrigin);
	
		new iOrigin[3];
		for(new i=0;i<3;i++)
			iOrigin[i] = floatround(fOrigin[i]);
		
		message_begin(MSG_BROADCAST,SVC_TEMPENTITY, iOrigin);
		write_byte(TE_EXPLOSION);
		write_coord(iOrigin[0]);
		write_coord(iOrigin[1]);
		write_coord(iOrigin[2]);
		write_short(sprite_blast);
		write_byte(32); 
		write_byte(20); 
		write_byte(0);
		message_end();
		
		new entlist[33];
		new numfound = find_sphere_class(ent,"player", 90.0 ,entlist, 32);
		
		for (new i=0; i < numfound; i++)
		{		
			new pid = entlist[i];
			
			if (!is_user_alive(pid) || get_user_team(attacker) == get_user_team(pid))
				continue;
				
			cod_inflict_damage(attacker, pid, 70.0, 0.8, ent, (1<<24));
		}
		remove_entity(ent);
	}
}

public ResetHUD(id)
	ilosc_min_gracza[id] = ILOSC_MIN_GRACZA;

public NowaRunda()
{
	new ent = find_ent_by_class(-1, "mine");
	while(ent > 0) 
	{
		remove_entity(ent);
		ent = find_ent_by_class(ent, "mine");	
	}
}

public client_disconnect(id)
{
	new ent = find_ent_by_class(0, "mine");
	while(ent > 0)
	{
		if(entity_get_edict(id, EV_ENT_owner) == id)
			remove_entity(ent);
		ent = find_ent_by_class(ent, "mine");
	}
}



Komandos:

/* Plugin generated by AMXX-Studio */

#include <amxmodx>
#include <codmod>
#include <hamsandwich>

#define DMG_BULLET (1<<1)


new bool:ma_klase[33];

new const nazwa[] = "Komandos";
new const opis[] = "Natychmiastowe zabicie z noza(PPM)";
new const bronie = 1<<CSW_DEAGLE;
new const zdrowie = 40;
new const kondycja = 60;
new const inteligencja = 5;
new const wytrzymalosc = 0;

public plugin_init() 
{
	register_plugin(nazwa, "1.0", "QTM_Peyote");
	
	cod_register_class(nazwa, opis, bronie, zdrowie, kondycja, inteligencja, wytrzymalosc);
	
	RegisterHam(Ham_TakeDamage, "player", "TakeDamage");
}

public cod_class_enabled(id)
	ma_klase[id] = true;
	
public cod_class_disabled(id)
	ma_klase[id] = false;

public TakeDamage(this, idinflictor, idattacker, Float:damage, damagebits)
{
	if(!is_user_connected(idattacker))
		return HAM_IGNORED;
	
	if(!ma_klase[idattacker])
		return HAM_IGNORED;
		
	if(get_user_weapon(idattacker) == CSW_KNIFE && damagebits & DMG_BULLET && damage > 20.0)
		cod_inflict_damage(idattacker, this, float(get_user_health(this))-damage+1.0, 0.0, idinflictor, damagebits);
		
	return HAM_IGNORED;
}

pod:
#include <amxmodx>
#include <codmod>
#include <hamsandwich>


Dodajemy:

#include <engine>
#define ILOSC_MIN_GRACZA X // tutaj ustali ilośc min

pod:

new const wytrzymalosc = 60;

robimy linijkę odstępu i dodajemy:
new const model[] = "models/QTM_CodMod/mine.mdl"

new ilosc_min_gracza[33];

new sprite_blast;

do plugin init dodajemy:
register_event("HLTV", "NowaRunda", "a", "1=0", "2=0");
	register_event("ResetHUD", "ResetHUD", "abe");
	
	register_touch("mine", "player",  "DotykMiny");

zamieniamy:

public cod_class_enabled(id)
	ma_klase[id] = true;

na
public cod_class_enabled(id)
	{
	ma_klase[id] = true;
	ilosc_min_gracza[id] = ILOSC_MIN_GRACZA;
	return COD_CONTINUE;

	}



na koniec dodajemy:

public cod_class_skill_used(id)
{		
	if (!ilosc_min_gracza[id])
	{
		client_print(id, print_center, "Wykorzystales juz wszystkie miny!");
		return PLUGIN_CONTINUE;
	}
	
	ilosc_min_gracza[id]--;
	
	new Float:origin[3];
	entity_get_vector(id, EV_VEC_origin, origin);
		
	new ent = create_entity("info_target");
	entity_set_string(ent ,EV_SZ_classname, "mine");
	entity_set_edict(ent ,EV_ENT_owner, id);
	entity_set_int(ent, EV_INT_movetype, MOVETYPE_TOSS);
	entity_set_origin(ent, origin);
	entity_set_int(ent, EV_INT_solid, SOLID_BBOX);
	
	entity_set_model(ent, model);
	entity_set_size(ent,Float:{-16.0,-16.0,0.0},Float:{16.0,16.0,2.0});
	
	drop_to_floor(ent);
	
	set_rendering(ent,kRenderFxNone, 0,0,0, kRenderTransTexture,50);
	
	
	return PLUGIN_CONTINUE;
}

public DotykMiny(ent, id)
{
	if(!is_valid_ent(ent))
		return;
		
	new attacker = entity_get_edict(ent, EV_ENT_owner);
	if (get_user_team(attacker) != get_user_team(id))
	{
		new Float:fOrigin[3];
		entity_get_vector( ent, EV_VEC_origin, fOrigin);
	
		new iOrigin[3];
		for(new i=0;i<3;i++)
			iOrigin[i] = floatround(fOrigin[i]);
		
		message_begin(MSG_BROADCAST,SVC_TEMPENTITY, iOrigin);
		write_byte(TE_EXPLOSION);
		write_coord(iOrigin[0]);
		write_coord(iOrigin[1]);
		write_coord(iOrigin[2]);
		write_short(sprite_blast);
		write_byte(32); 
		write_byte(20); 
		write_byte(0);
		message_end();
		
		new entlist[33];
		new numfound = find_sphere_class(ent,"player", 90.0 ,entlist, 32);
		
		for (new i=0; i < numfound; i++)
		{		
			new pid = entlist[i];
			
			if (!is_user_alive(pid) || get_user_team(attacker) == get_user_team(pid))
				continue;
				
			cod_inflict_damage(attacker, pid, 70.0, 0.8, ent, (1<<24));
		}
		remove_entity(ent);
	}
}

public ResetHUD(id)
	ilosc_min_gracza[id] = ILOSC_MIN_GRACZA;

public NowaRunda()
{
	new ent = find_ent_by_class(-1, "mine");
	while(ent > 0) 
	{
		remove_entity(ent);
		ent = find_ent_by_class(ent, "mine");	
	}
}

public client_disconnect(id)
{
	new ent = find_ent_by_class(0, "mine");
	while(ent > 0)
	{
		if(entity_get_edict(id, EV_ENT_owner) == id)
			remove_entity(ent);
		ent = find_ent_by_class(ent, "mine");
	}
}

w załączniku dodam przykładową klasę minami (jest ona klasą premium)
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych