Przede wszystkim potrzebny będzie jakiś program do edycji grafiki, ja używam gimpa.
Potrzebny też będzie program Jed's Half-Life Model Viewer.
(programy udostępniam Wam w załączniku)
Już wersja wideo !! -!- HD -!-
http://www.youtube.com/watch?v=qIq05nByDvg&fmt=22
Paczka.rar
Jeżeli link wygaśnie.
Kontakt :
Steam : Krzychol916
GG : 5667883
Youtube Filmik kliknij aby zobaczyć na pełnym ekranie
Jak zrobić model blocka?
Wymiary Modeli:
1. Small: Top: 128/128 Side : 128/64
2. Normal: Top : 512/512 Side : 512/64
3. Large: Top : 512/512 Side : 512/32
4. Pole: Top : 64/64 Side : 32/256
1. Obraz/Textura
Zaczynamy: Odpalamy program Gimp robimy nową warstwę 512/512.
Plik > Nowy > 512/512
Gdy już mamy warstwę malujemy bądź wklejamy zdjęcie na tło.
Ja użyłem do tego gradienta (Flare Glow Angular 1) oraz kształt Spiralny (w lewo) na niebieskim tle, efekt:
Dużo osób ma problem z podmianą grafiki w Jed's Half-Life Model Viewer. Aby podmienić grafikę dany Obraz musi być w 8 bitach.
Aby uzyskać obraz w 8 bitach bez dużej straty jakości, musimy połączyć wszystkie warstwy w jedną a następnie wcisnąć : Obraz > Tryb > Indeksowany > Konwertuj.
przy zmianie na 8 bitów obraz jest mniej szczegółowy.ale to chyba nikomu nie przeszkadza, i tak nasza grafika w grze będzie miała wysoką jakość. Teraz należy zapisać obraz w formacie .bmp (Obraz Windows BMP)
Koniec.
•Tak samo robi się bok Blocków.
2. Model:
Odpalamy program Jed's Half-Life Model Viewer.
Klikamy File > Load Model > wybieramy model z paczki i Otwórz.
Każdy model ma dwie textury Top i Side, czyli Góra i bok - które należy wykonać
Przechodzimy w zakładkę Textures, wykonane przez nas textury Top i Side importujemy na wcześniej wczytany model naszego blocka .
Zapisujemy model poprzez wciśnięcie File > Save Model As... >określamy nazwę własną naszego modelu > klikamy zapisz.
Gotowe! Możecie cieszyć oko Waszą własną texturą.
Jak dodać Blocki do własnego BM'a ?
//CIACH REKLAMA
Jeżeli zrobiłem coś nie zgodnie z regulaminem proszę napisać
Proszę o komentarze.
(DOWNLOAD Gimpa -->TU[nie mogłem dodać do załącznika])
UWAGA!!
Pamiętajmy jeżeli nasze blocki mają cyfry w nazwach muszą one być zapisane tak !!
NP.
bm_block_platform2
bm_block_platform2_large
bm_block_platform2_small
bm_block_platform2_pole
ŹLE!!
bm_block_platform2
bm_block_platform_large2
bm_block_platform_small2
bm_block_platform_pole2
Przykładowy Model który zrobilem Dla Kill-Zone.com
W załączniku ;d (Photoshop).
Załączone pliki
Użytkownik Themo edytował ten post 04.06.2010 20:31