Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie
CoD Nowy

Konsekwencje dodania szansy na wypadnięcie perku

cod nowy

  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lacostii

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 40
Pomocny

  • Postów:172
  • Lokalizacja:Poland
Offline

Napisano 22.12.2013 01:32

Witam,

miałem bardzo ciężko problem do rozgryzienia, aż w końcu doszukałem się jego przyczyny.

Nie wiadomo czemu gubił się perk przy wymianie nimi lub zmianie klasy. Problem opisywałem tutaj:

http://amxx.pl/topic...mi/#entry594222

 

Winowajcą okazało się dodawanie niektórym perkom, szczególnie tym lepszym szansy na wypadnięcia.

Kod polecany tutaj na forum wygląda np. tak:

public cod_perk_enabled(id){
if(random(2))
  return COD_STOP;

ma_perk[id] = true;
return COD_CONTINUE;
}

Funkcja cod_perk_enabled jest wywoływana nie tylko przy zdobyciu perku poprzez zabicie, lecz również przy zmianie klasy i wymianie owych perków stąd to gubienie się ich i losowanie innych.

 

Piszę to by uświadomić, że ten sposób modyfikacji perków ma swoje wady

i by nikt więcej się nie męczył doszukując się źródła problemu.


Użytkownik Lacostii edytował ten post 22.12.2013 01:42

  • +
  • -
  • 0

Zapraszam na forum Classic-Zone.pl . ;)


#2 RasiaQ

    Wracam.

  • Power User

Reputacja: 307
Wszechpomocny

  • Postów:639
  • Steam:steam
  • Imię:Piotr
  • Lokalizacja:Browar Namysłów
Offline

Napisano 22.12.2013 16:42

Korzystasz z dziwnego sposobu. Nie lepiej tak ? (Dodajemy w public cod_class_enabled(id)

if(random_num(1, X)!=1)
     return COD_STOP;

i na samym końcu

return COD_CONTINUE;

 

W miejscu x wstawiamy liczbę - 1 - 100%, 5 - 20%, 10 - 10%, 100 - 1%.

 

?


  • +
  • -
  • 0

#3 Lacostii

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 40
Pomocny

  • Postów:172
  • Lokalizacja:Poland
Offline

Napisano 22.12.2013 18:37

Nie jest istotne z jakiej metody losowania skorzystam, rozumiem obie i obie są sprawne.

Błąd jest inny (proszę zajrzeć w link jaki podałem) i nie mam pomysłu by naprawić,

więc przestałem korzystać z obecnej techniki i innym co mają problem też odradzam.

 

Jak ktoś miałby pomysł na nową technikę to mówię, że się przyda.

 

Jeszcze raz wytłumaczę o co mi chodzi, bo raczej nie zrozumiano mnie:

 

Funkcja cod_perk_enabled jest wywoływana nie tylko przy zdobyciu perku poprzez zabicie, lecz również przy zmianie klasy i wymianie owych perków stąd to gubienie się ich i losowanie innych.

 

Owe "gubienie" odbywało się podczas wymiany perkami (plugin z /zamien ) oraz zmianie klasy, gdyż cod_perk_enabled jest ponownie wywoływane i losowanie w nim zawarte odbywa się ponownie, a nie powinno, bo mamy dokładnie sprecyzowane jaki chcemy/mamy perk, więc jak loteria wylosuje COD_STOP to jest wybierany inny perk, a stary tracimy. 

 

 

 

(Dodajemy w public cod_class_enabled(id)

Losowanie czy uda nam się wybrać klasę?


Użytkownik Lacostii edytował ten post 22.12.2013 18:39

  • +
  • -
  • 0

Zapraszam na forum Classic-Zone.pl . ;)


#4 RasiaQ

    Wracam.

  • Power User

Reputacja: 307
Wszechpomocny

  • Postów:639
  • Steam:steam
  • Imię:Piotr
  • Lokalizacja:Browar Namysłów
Offline

Napisano 23.12.2013 11:37

Dodajemy szansę na zdobycie perku. U mnie na COD większość perków (tych lepszych) miała dodaną szansę na drop i wszystko działało poprawnie.


  • +
  • -
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: cod nowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych