*.sma Naszej klasy będzie wyglądać tak: (Niżej wytłumaczę co od czego)
#include <amxmodx>
#include <codmod>
new const nazwa[] = "Henio";
new const opis[] = "Brak";
new const bronie = 1<<CSW_M4A1 | 1<<CSW_DEAGLE;
new const zdrowie = 13;
new const kondycja = 69;
new const inteligencja = 2;
new const wytrzymalosc = 15;
public plugin_init()
cod_register_class(nazwa, opis, bronie, zdrowie, kondycja, inteligencja, wytrzymalosc);
#include <amxmodx>
- Jeżeli nie wiesz poczytaj inne tutoriale.
#include <codmod>
- Wymagany plik codmod.inc który musimy wrzucić do folderu include naszego kompilatora.
- Dołącza plik nagłówkowy CodModa dzięki któremu będziemy mogli używać natywów takich jak na przykład cod_register_class.
new const nazwa[] = "Henio";
- Nazwa naszej klasy - u nas będzie to Henio.
new const opis[] = "Brak";
- Opis naszej klasy - u nas jest Brak.
- Jeżeli ktoś się dziwi się dlaczego nie opisuję jakie bronie, szybkość i zdrowie ma klasa to odpowiem - To wyświetla się osobno.
new const bronie = 1<<CSW_M4A1 | 1<<CSW_DEAGLE;
- Tutaj określamy jakie bronie ma mieć Henio.
- Przed każdą bronią dodajemy 1<<
- Jeżeli chcemy dodać następną to wstawiamy | - pełni rolę czegoś w rodzaju.. przecinka.
new const zdrowie = 13;
- Punkty statystyki zdrowie jakie klasa dostanie na start.
- Czyli w naszym przypadku jeżeli damy dodatkowe 13 zdrowia to na start będziemy mieli 113 hp
new const kondycja = 69;
- Ilość punktów kondycji jaką Henio ma dostać na start. Henia gnębią koledzy dlatego musi szybko uciekać.
- To zastępuje dawne procenty szybkości naszej klasy
new const inteligencja = 2;
- Punkty inteligencji na start.
new const wytrzymalosc = 15;
- Punkty wytrzymalosci na start.
- Można używać zamiast kamizelek.
W plugin_init rejestrujemy Henia, żeby pojawił się w menu wybierania klas:
cod_register_class(nazwa, opis, bronie, zdrowie, kondycja, inteligencja, wytrzymalosc);
Użytkownik QTM. Peyote edytował ten post 13.12.2010 15:14